گالری آخرین ساخته ی کریستوفر نولان، امسال با مشکل مواجه شده است. تا همین امروز دو بار تاریخ اکران این گرانترین فیلم نولان به تعویق افتاده است. در ابتدا قرار بود که در ۱۷ ام ژوییه به روی پرده برود. اما به خاطر پاندمی جهانی کرونا ۳۱ ام ژوییه انتخاب شد و اینک، ۲۶ ام آگوست تاریخ اکران جهانی فیلم در نظر گرفته شده است.

بازیگران اصلی فیلم چه کسانی هستند؟

جان دیوید واشنگتن، ربرت پاتینسن، الیزابت دِدیکی، دیمیل کادیا و البته بازیگر محبوب نولان که ظاهرا فیلم هایش بدون او رنگ و بویی ندارد مایکل کین هم به این پروژه اضافه شد. کنت برانا جیمز باند بازنشسته هم به گروه بازیگران اضافه شد تا ترکیب تجربه و جوانی و مهارت در کنار یکدیگر جمع شوند.

 موسیقی فیلم

مانند دو فیلم پرستیژ و بی خوابی این سومین فیلمی است که آهنگ ساز بزرگ آلمانی هانس زیمر اهنگ فیلم را نمی سازد و وظیفه آهنگسازی این فیلم برعهده لودویگ گورانسون است که در سال ۲۰۱۸ برای ساخت موسیقی فیلم پلنگ سیاه برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم شد.

همچون فیلم های سابق نولان، نوشتن فیلم نامه و پیش تولید بسیار طولانی و زمان گیر بود. درواقع ۵ سال نگارش فیلم نامه و آماده سازی فیلم زمان برد.

همچون فیلم های سابق نولان، نوشتن فیلم نامه و پیش تولید بسیار طولانی و زمان گیر بود. درواقع ۵ سال نگارش فیلم نامه و آماده سازی فیلم زمان برد. فیلم برداری از مارس ۲۰۱۹ در لوکیشن های متنوع در هفت کشور دانمارک، نروژ، هند، ایتالیا، استونی، انگلستان و آمریکا آغاز شد.

بودجه هنگفت ساخت فیلم

بودجه ی فیلم سرسام‌آور، و مابین ۲۰۰ تا ۲۲۵ میلیون دلار گزارش شده است. البته با توجه به تبلیغات فیلم این بودجه ممکن است به ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار هم برسد. اما در هر حال برای اینکه سازندگان ضرر ندهند، فیلم باید مابین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار بفروشد. بر طبق عادت قدیمی فیلم در نمایشی خصوصی برای ۱۰۷ نفر به نمایش گذاشته شد. نکته جذاب این بود که اکثریت بی نهایت از فیلم خوششان آمده بود و معتقد بودند که نولان فیلمی بسیار پیچیده ساخته است که از خودش هم پیشی گرفته است. اما چند نفری هم از این همه پیچیدگی احساس سرگیجه کرده بودند.

نابودی بویینگ ۷۴۷ واقعی

نولان در این فیلم دست به هر کاری که خواسته زده است. اصولا او محبوبیت خاصی در بین کمپانی های هالیوودی دارد. کسی که هم می تواند منتقدین را راضی کند و هم تماشاگران مشتاق سینمارو را به وجد بیاورد. برای مثال قرار است شاهد صحنه‌ای باشیم که هواپیمایی با سر وارد ساختمان یک آشیانه می‌شود و همه چیز را نابود می‌کند. در حالت عادی می‌توانستیم مطمئن باشیم که اگر هم پای گرافیک کامپیوتری وسط نباشد، لااقل از تکنیک مینیاتور استفاده شده است.

کارگردان ترجیح داده تا یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ واقعی را خریداری کند و بعد آن را نابود کند.

اما نه خیر، نولان عقیده دیگری دارد. طبق داستان جدیدی که مجله Total Film منتشر کرده، این کارگردان ترجیح داده تا یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ واقعی را خریداری کند و بعد آن را نابود کند. نکته جالب هم اینجاست که او در مصاحبه گفته که ابتدا قصد داشت از مینیاتور برای انجام این صحنه استفاده کند، اما پس از محاسبات هزینه‌هایش، خرید و نابودی یک هواپیمای واقعی را مقرون به صرفه‌تر دانسته است.

در بین ما خوره های سینما و فیلم مثلی وجود دارد که می گوید: فیلم از نولان اومده باید دید. به گمانم فیلم کریستوفر نولان در هر وضعیتی که باشد ارزش یکبار دیدن را حتما دارد.