طوفانی از خشونت، ایمان و رستگاری

اجازه بدهید در همین ابتدا بگویم همانطور که از ظاهر فیلم معلوم است، این فیلم اثری تلخ و وحشتناک است که ویژگی‌های زشت افرادِ مجنون را به نمایش گذاشته، در واقع این یک فیلم خانواده پسند نیست، یا فیلمی نیست که بخواهید با والدین خود تماشا کنید. اتفاقات فیلم شیطان تمام‌وقت (The Devil All the Time) در محلی به نام ناکم استیف در ایالت اوهایو، که یک جنگل دور افتاده و فراموش شده است و طوفانی از ایمان، خشونت و رستگاری در آن به راه خواهد افتاد، جریان دارد.

 

 

شیطان تمام‌وقت اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته دونالد ری پولاک و داستان آن از پایان جنگ جهانی دوم تا شروع جنگ ویتنام در ایالت اوهایو در طول دو دهه زمانی در جریان است. ماجرای فیلم در سه دوره ۱۹۵۰ ، ۱۹۵۷، و ۱۹۶۷ رخ می دهد.

عنکبوت های زنده

در سال ۱۹۵۰، هلن هاتون، همسایه خانواده ویلارد، با واعظ و بشارت دهنده ی جذاب و کاریزماتیک به نام روی لافرتی ازدواج می کند، که در طول موعظه هایش عنکبوت های زنده را بر روی بدن خود می ریزد.

فرزندشان لنورا است. روی توسط عنکبوتی روی صورتش گزیده می شود و یک واکنش آلرژیک شدید از خودش نشان می دهد و مرز میان خیال و واقعیت را ازدست می دهد. با اعتقاد به اینکه می تواند مرده را زنده کند، هلن را به جنگل می برد، او را می کشد و سعی می کند او را دوباره زنده کند، اما موفق نمی شود.

 

فیلم به دلیل پاندمی کرونا،
به طور کلی به صورت دیجیتالی از نتفلیکس اکران شد.

نویسنده و کارگردان فیلم

نویسنده فیلم نامه و کارگردان فیلم  آنتونیو کامپوس است که عملا این فیلم اولین اثر بزرگش محسوب می شد. از نکات مثبت فیلم می توانیم به فیلم برداری بسیار خوب فیلم اشاره کنیم. در فیلم با حضور گسترده ای بازیگران مهم برجسته طرف هستیم از جمله:  تام هالند، بیل اسکارگارد، رایلی کیو، جیسون کلارک، سباستین استن، هیلی بنت، الیزا اسکانلن، میا واسیکوسکا و رابرت پتینسون. خصوصا باید از بازی عالی رابرت پتینسون یاد کنیم. بازیگری که او را از هری پاتر و جام آتش و بعد از آن در مجموعه فیلم های گرگ و میش دیده ایم.

معرفی فیلم :

وقتی برای مردن نیست

گرگینه ها

تام هالند را در نقش مرد عنکبوتی می شناسیم. به گفته ی استن لی خالق مرد عنکبوتی تام هالند بهترین مرد عنکبوتی است که تا کنون این را بازی کرده است.

منتقدان چه نظری دارند؟

اما فیلم نتوانسته آنقدر که باید مورد توجه منتقدان قرار بگیرد. دلیل اصلی آن ایراد فیلم نامه است. فیلم بسیار کند است. و در شخصیت پردازی آنقدرها موفق عمل نکرده است. صحنه های کشدار باعث شده اند که لحظات قتل در فیلم نفس گیر به نظر نرسند و بر خلاف فیلم هایی با موضوعات مشابه مانند جایی برای پیرمردها نیست نتوانست تاثیرگذار باشد.

اما نگران نباشید، بعد از دیدن فیلم متوجه می شوید که ارزش یکبار دیدن را دارد.