Shang-Chi and The Legend of The Ten Rings

 

باز هم فیلم دیگری از یکی دیگر از قهرمانان مارول، اینبار کنگ فو کاری به نام شانگ چی. فیلم شانگ چی و ده افسانه ی حلقه بیست و پنجمین فیلم از سری فیلم های ابر قهرمانی مارول است. کمپانی مارول درست دو ماه پس از فیلم بیوه سیاه، فیلم جدیدش را با کمک کمپانی والت دیسنی پخش کرد.

تماشا کنید : معرفی فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه


شانگ چی و افسانه ده حلقه اولین فیلم از سری فیلم های مارول است که کارگردانی آسیایی و قهرمانی آسیایی دارد. با اینکه پاندمی کرونا در فیلم برداری تاخیری چند ماهه را ایجاد کرد اما برخلاف بسیاری از فیلم های مهم این دوره برای نمایش در سال 2021 آماده شد. فیلم با فروش 427 میلیون دلاری تا کنون موفق شده که هفتمین فیلم پرفروش امسال باشد. به احتمال بسیار زیاد اگر مشکل پاندمی کرونا نبود فیلم با فروش بسیار بیشتری مواجه می شد.

کارگردان فیلم دستین دنیل کرتون پیش از این با فیلم تحسین شده ی “بخش کوتاه‌مدت شماره ی ۱۲” (2013) به شهرت بسیاری دست یافته بود.

شانگ چی و افسانه ده حلقه

داستان فیلم

هزاران سال پیش ژو ون وو – با بازی تونی لیونگ – قدرت عرفانی عظیمی را کشف می کند و با آن سازمان ده حلقه را تاسیس می کند، این قدرت به او جاودانگی و قدرت خارق العاده ای بخشیده است.

تماشا کنید (معرفی فیلم) :

محافظ همسر یک آدمکش

زمانی برای مردن نیست (آخرین فیلم جیمز باند)

وون وو که بعدها سر ماجرایی با یینگ لی ازدواج کرده است صاحب دو پسر به نام های شانگ چی و شیالینگ است. شانگ چی هفت ساله است که مادرش توسط دشمنان ون وو به نام گروه آهنین کشته می شود. شانگ چی- با بازی سیمو لیو – بعد از آن که در چهارده سالگی مجبور می شود با اجبار پدرش برای کشتن رییس گروه آهنین به سراغ او برود، بعد از آن دلسرد شده و دور از خانواده به عنوان پیشخدمت در آمریکا زندگی می کند. اما حمله مردان ده حلقه به آنها باعث می شود تا مجبور شده با دوست صمیمی اش کتی- با بازی آکوآ فینا- وارد ماجراهای جدیدی شود. شانگ چی در این راه مجبور می شود تا با گذاشته اش که از آن گریخته و البته پدرش رودررو شود.



منتقدان به فیلم امتیازات مثبت بسیاری داده اند. طراحی صحنه های اکشن و بازی فوق العاده بازیگران آسیایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. طراحی کاراکتر شرور فیلم ون وو نسبت به دیگر فیلم های مارول بسیار موفق بوده است. ون وو کسی است که بسیار خشن و بی رحم است، اما خصایص انسانی هم دارد به طوری که بیننده ها گاهی می توانند با او هم ذات پنداری کنند.

به خصوص امتیاز 7.9 از سوی سایت IMDB نشان می دهد که مخاطبان از فیلم راضی بوده اند.