به گزارش رسانه‌ها متیو پری، هنرپیشه آمریکایی، که بیش از هر چیز به خاطر بازی در نقش چندلر بینگ در سریال کمدی دهه ۱۹۹۰ «فرندز» معروف بود، در سن ۵۴ سالگی درگذشته است.

پری که در سال ۱۹۶۹ در ماساچوست به دنیا آمده بود در شهر اُتاوا در کانادا بزرگ شد، جایی که در کنار جاستین ترودو که حالا نخست وزیر کاناداست به دبستان رفت.

منابع آگاه در پلیس به رسانه‌ها گفتند که پیکر این بازیگر در خانه‌اش در ناحیه لس آنجلس پیدا شد.

«فرندز»، که زندگی شش دوست جوان در نیویورک سیتی را به تصویر می‌کشید، از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ پخش شد.

آخرین اپیزود آن ۵۲.۵ میلیون بیننده در آمریکا داشت که آن را به پربیننده‌ترین قسمت یک سریال تلویزیونی در آن دهه بدل کرد.

در این بیانیه آمده است:

«متیو یک بازیگر خیلی بااستعداد و عضو فوق‌العاده‌ای از خانواده گروه تلویزیونی وارنر برادرز بود. تاثیر نبوغ او به عنوان یک کمدین در اطراف جهان احساس شد و میراث او در قلب خیلی‌ها جای خواهد داشت. این روزی است که دل‌شکسته با خانواده، عزیزان و همه طرفداران وفادارش همدلی می‌کنیم.»

پری در نوجوانی به لس آنجلس نقل مکان کرد. او از ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ در نقش شخصیتی به نام «چاز راسل» در سریال «بویز» ظاهر شد و در نمایش‌هایی از جمله «گروئینگ پینز» (درد فزاینده) هم نقش بازی کرد.

اما با «فرندز» یک ستاره بین المللی شد، سریالی که فراز و نشیب زندگی شش جوان نیویورکی در یافتن عشق، کار و دوست را به تصویر می‌کشید.

برای مطالعه بیشتر: کدام شخصیت سریال فرندز، برنده بازی مرکب خواهد بود؟

این سریال کمدی همچنین با بازیگری جنیفر انیستون، کورتنی کاکس، دیوید شوییمر، مت لابلانک و لیسا کودرو یکی از موفق‌ترین نمایش‌های تاریخ تلویزیون شد.


متیو پری نقش چندلر بینگ که دقیقا نمی‌دانست در جمع چطور رفتار کند و با تک جمله‌های نیشدار بیننده را به خنده می‌آورد بازی کرد.

او سال‌ها با اعتیاد به قرص مسکن و الکل دست و پنجه نرم می‌کرد و در موارد متعدد در مراکز بازپروری حضور یافت.

او در سال ۲۰۱۶ به «رادیو ۲» بی‌بی‌سی گفت که به دلیل مصرف الکل و مواد مخدر سه سال از تهیه فرندز را به کلی از یاد برده است.

پری همچنین در چندین فیلم از جمله «فولز راش این» (احمق‌ها بشتابید)، «آلموست هیروز» (تقریبا قهرمان) و «هول ناین یاردز» (همه نه یارد) ظاهر شد.