بدون شک پربیننده‌ترین سریال سال ۲۰۲۱ ، و یکی از پربیننده ترین سریال های نتفلیکس در سال های اخیر، بازی مرکب است. این سریال که توسط هوانگ دونگ هیوک ساخته شده است، درباره یک مسابقه مرگبار است که در آن، ۴۵۶ شرکت کننده بدهکار در بازی‌هایی کودکانه برای به دست آوردن یک جایزه نقدی عظیم با هم رقابت می‌کنند. این سریال که در اواسط سپتامبر در نتفلیکس منتشر شد، به سرعت به شهرت جهانی رسید و بسیاری از مردم، خود را به شکل کاراکترهای آن درآوردند.

برخی ممکن است در حین گفتگو درباره‌ سریال، بحثی را درباره چگونگی عملکرد برخی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی در بازی مرکب آغاز کنند. با در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصیتی متمایز و گاها احساسی شخصیت‌های اصلی سریال دوستان (Friends)، تشخیص این که کدام یک از شش کاراکتر اصلی، اگر در بازی مرکب شرکت کنند، مسابقه را برنده خواهد شد، نسبتا ساده است.

۶. چندلر بینگ

چندلر به عنوان کاراکتر کمدی سریال دوستان، به ندرت چیزی را جدی می‌گیرد و با رفتاری ناپخته از هر فرصتی برای شوخی کردن استفاده می‌کند. مسلما این ناپختگی یکی از بدترین ویژگی‌های چندلر در دوستان است، زیرا او را از توجه جدی به موقعیت‌های خاص باز می‌دارد.

منصفانه است که فرض کنیم چندلر چندان در بازی مرکب، دوام نخواهد آورد و احتمالا در همان بازی اول، چراغ قرمز چراغ سبز، مشغول شوخی و ساختن جوک درباره رهبر بازی یا کلیت بازی می‌شود و شکست می‌خورد. با در نظر گرفتن ضعف جسمانی چندلر (مونیکا او را نحیف می‌نامد)، این احتمال وجود دارد که او حتی به سختی از مرحله انتخابی بازی نیز عبور کند.


۵. ریچل گرین

شاید بی‌انصافی باشد که ریچل را در این رتبه قرار دهیم. در یکی از قسمت‌های خنده‌دار فصل ۶، مشخص شد که ریچل در واقع از دویدن لذت می‌برد و وقتی مصمم است، به شکلی عجیب می‌دود.

این جنبه از شخصیت ریچل نشان می‌دهد که او به سلامت از مرحله اول عبور خواهد کرد اما احتمال زنده ماندن او در دور دوم، بازی آبنبات لانه زنبوری، بسیار کم‌تر است. ریچل از نظر غذایی طبع بسیار بدی دارد (غذای گوشتی بدمزه او را به خاطر آورید) و همچنین چندین بار در سریال، بی‌صبری مشخصی، به ویژه در دوران بارداری از خود نشان می‌دهد.

۱۰ سریال شبیه بازی مرکب درباره مرگ و زندگی

۴. راس گلر

او شخصیتی است که با ذکاوتش تعریف می‌شود و قطعا از همه افراد دیگر در دوستان هوشمندتر است. هوشمندی راس باعث می‌شود تا او در دو راند اول بازی مرکب، چراغ قرمز چراغ سبز و آبنبات لانه زنبوری زنده بماند، زیرا او دقیقا از قوانین پیروی می‌کند و از این دو مرحله، سربلند بیرون می‌آید.

با این حال، راس در دور سوم بازی مرکب، طناب کشی، به احتمال زیاد شکست خواهد خورد. در یکی از قسمت‌های دوستان، وقتی راس و ریچل در بیرون از آپارتمان هستند و اما در داخل آن گیر افتاده است، ریچل از راس می‌خواهد که در را با بدن خود بکوبد و باز کند اما راس می‌گوید: «می‌خواهم این کار را انجام دهم اما مثل هلو کبود می‌شوم.» این نقل قول کاملا نشان می‌دهد که راس شخصیتی است که سعی می‌کند از فعالیت‌های شدید اجتناب کند و این همان پاشنه آشیل او در بازی طناب کشی است.

۶ نکته سریال بازی مرکب که درباره زندگی واقعی کره‌جنوبی به ما می‌گوید

یک فیلم یک دیالوگ: بازی مرکب

۳. جویی تریبیانی

باهوش‌ترین اما دوست داشتنی‌ترین عضو گروه، جویی تریبیانی، بدون شک و به خصوص به دلیل قدرت بدنی‌اش، یک رقیب عالی در بازی مرکب خواهد بود. جویی با توجه به تجربه‌اش در بازیگری، کار آسانی در دور اول دارد. علاوه بر این، نگرش جدی او درباره تغذیه، شرایط صعود او از دور دوم را نیز فراهم می‌کند.

جویی پس از برنده شدن در طناب کشی به دلیل قدرت بدنی آشکارش که در سرتاسر سریال دوستان مشخص است، در دور چهارم و تیله بازی دچار لغزش می‌شود، زیرا این مرحله‌، راندی است که صرفا بر روی عقل و هوشیاری تمرکز دارد. جویی به عنوان عضوی از گروه که به اندازه بقیه باهوش نیست شناخته می‌شود و احتمالا مورد سواستفاده قرار می گیرد، زیرا دیگران از این فرصت استفاده می‌کنند تا با او هم‌تیمی شوند و بتوانند از این دور جان سالم به در ببرند.


۲. مونیکا گلر

مونیکا گلر به دلیل عطش شدید هنگام انجام ورزش‌های رقابتی و عزم خود برای برنده شدن، از بسیاری از دوستانش در بازی مرکب برتر است. او به دلیل تمرکزش در دور اول موفق می‌شود. همچنین از دور دوم نیز جان سالم به در می‌برد، زیرا یک آشپز حرفه‌ای است و راند طناب کشی را هم به لطف قدرتش (او در یک مسابقه مچ‌اندازی در برابر چندلر ایستادگی کرده بود) برنده می‌شود.

نگرش حیله‌گرانه مونیکا به او این امکان را می‌دهد تا مسابقه تیله بازی را هم ببرد، زیرا او بدون توجه به عواقب، هر کاری که بتواند برای پیروزی انجام می‌دهد. یکی از مرتبط‌ترین ویژگی‌های شخصیتی مونیکا در سریال دوستان، تمایل او به آمادگی بیش از حد و برنامه‌ریزی برای هر موقعیتی است.



در دور پنجم بازی مرکب، پل شیشه‌ای، بازیکنان باید از پا گذاشتن روی شیشه اشتباه و سقوط و مرگ دوری کنند و زمان معینی برای انجام این کار دارند. تمایل مونیکا به برنامه ریزی احتمالا منجر به کمبود وقت او برای تکمیل این مرحله می‌شود.

بازی مرکب باعث اخراج کارمند نتفلیکس شد

۱. فیبی بوفی

فیبی بوفی به عنوان غیرقابل پیش‌بینی‌ترین عضو در بین این شش دوست و البته خطرناک‌ترین، قهرمان بلامنازع بازی مرکب خواهد بود. فیبی به دلیل اعتماد به توانایی خود برای موفقیت، از دور اول جان سالم به در خواهد برد و پس از آن، برنده دور آبنبات لانه زنبوری خواهد شد، زیرا در کارهای پیچیده (مانند نواختن گیتار) مهارت دارد. شخصیت حساس او باعث می‌شود تا او دورهای بعدی را به سلامت طی کند. فیبی تمام توانش را در طناب کشی به کار می‌برد و از بدترین ویژگی‌اش، یعنی دغل کاری، برای پیروزی در دور تیله بازی استفاده می‌کند.

می‌توان نتیجه گرفت که در دور پنجم، پل شیشه‌ای، عزم فیبی باعث می‌شود که او بیشترین توجه را به این که کدام شیشه‌ها شکننده هستند داشته باشد. در دور آخر بازی مرکب نیز، ادغام بهترین و بدترین ویژگی‌های فیبی به پیروزی او کمک می‌کند.


با توجه به توانایی‌ او در حفظ آرامش در شرایط مرگبار و مهارتش در استفاده از تاکتیک‌های نادرست برای ناک اوت کردن بازیکنان دیگر، باید باور کرد که فیبی آخرین فردی است که در بازی مرکب باقی می‌ماند و جایزه فرد برتر را جلوتر از باقی دوستانش به خانه می‌برد.