با توجه به شخصیت به دور از هرگونه تکلف ریچارد برانسون و نوع ادبیات گفتاری ساده و عامیانه او که به دلیل ترک زود هنگام مدرسه در سن ۱۶ سالگی و ورود او به دنیای تجارت حرفه­ ای بوده و همچنین مشکلش در خواندن و نوشتن (Dyslexia : خوانش­ پریشی) و اینکه تقریبا تمام کتاب­های نگارش یافته درباره برانسون از مصاحبه­ های صورت گرفته با او جمع­ آوری و تدوین شده ­اند، به منظور احترام به متن اصلی کتاب و امکان برقراری ارتباط هرچه بیشتر خوانندگان گرامی با حال و هوای واقعی ، طرز فکر و نگرش ریچارد برانسون به زندگی و کسب و کار، ترجمه با زبانی نسبتا محاوره­ ای انجام شده است.

برگرفته از کتاب شورشی باکره ( Virgin Rebel)

سرمایه­ داری بی­رحم

صنعت موسیقی ترکیبی متضاد از دارایی­ های ملموس و غیر ملموس شماست. این صنعت مثالی برجسته از بی­رحم­ترین نوع سرمایه­ داری است.

– Losing My Virginity, page 61

کمک به بچه ­های تنبل

در طول سال­های عمرم از اینکه روی بچه­ (شرکت­) های چاق و تنبل و بی­ خاصیت کار کنم و به آنها برای موفق شدن کمک کنم، همیشه لذت برده ­ام…… و باید بگویم که ما این کار را به جای اینکه خشک و جدی باشیم، با تفریح و لذت انجام داده ­ایم.

– Allan Gregg in Conversation, April1, 2001

پشت کردن به باورها

من فقط یک بار و در سال ۱۹۸۶ به باورهایم پشت کردم و آن وقتی بود که حاضر شدم برای اینکه سود زیادی بدست بیاورم، توصیه بانکدارها را قبول کنم و سهام ویرجین را در بازار بفروشم…. بعد از فروختن سهام دیگر احساس نمی­ کردم که می­ توانم به خودم متکی باشم و روی پاهایم استوار بایستم…. سود شرکت ظاهرا دو برابر شده بود ولی ارزش سهام ویرجین شروع به سقوط کرد و من برای اولین بار در عمرم افسرده شده بودم.

– Screw It, Let`s Do It, page 77-80

عمومی کردن سهام ویرجین

سال ۱۹۸۷ که ما سهام ویرجین را در بازار سهام فروختیم و از یک شرکت خصوصی به شرکت سهامی تبدیل شدیم، برای ویرجین از هر جهت سالی با کمترین میزان خلاقیت و نوآوری بود… ما مجبور بودیم که بیشتر از نیمی از وقت خود را به جای اینکه صرف ایده ­پردازی و کارهای جدید بکنیم، به گزارش دادن به مقامات و ادارات متعدد دولتی درباره مسائل مالی شرکت و اینکه در آینده قرار است چه بکنیم و چه برنامه ­هایی داریم، بگذرانیم.

– Losing My Virginity, page 185

آزادی

بعد از خریدن تمام سهام و خصوصی کردن مجدد گروه ویرجین : بهای بدست آوردن آزادی هر چقدر هم که باشد، ارزشمند است…. تمام آن وقت­ و پولی را که داشتیم تلف می کردیم حالا می­ توانیم برای بستن قراردادهای جدید با هنرمندان موفق صرف کنیم.

– Billboard, October15, 1988

ریچارد برانسون و مایک اولفیلد

اولین قرارداد

وقتی می­ خواستیم با مایک اولفیلد قرارداد ببندیم، حتی نمی­ دانستیم که یک قرارداد چه محتوایی دارد و ما چه چیزهایی را باید در آن منظور بکنیم، چون این اولین قرارداد ما بود! خوشبختانه سندی دنی که به تازگی در استودیوی ما آلبومش را ضبط کرده بودیم با من دوست شده بود و از او خواهش کردم که یک کپی از قراردادش با آیلند رکوردز را به ما بدهد… این کار را کرد و ما کلمه به کلمه آن را دوباره تایپ کردیم و فقط به جای آیلند رکوردز نوشتیم ویرجین میوزیک و به جای سندی دنی هم مایک اولفیلد.

– Losing My Virginity, page 85