کره جنوبی کشور معابد باستانی و شهرهای مدرن است، طبیعت زیبا و چشم نواز، فرهنگ غنی، غذاهای خوش طعم و بناهای تاریخی حیرت انگیز سبب شده که این کشور به مذاق خیلی ها خوش بیاید و کره را در بین کشورهای دوست داشتنی برای سفر قرار دهند.

خواهر خوانده تهران

سئول پایتخت زیبا و وسیع این کشور است، پایتختی که حالا شانزدهمین شهر بزرگ دنیا و در ردیف مدرن ترین و زیباترین پایتخت های جهان نیز هست. پایتختی که در حدود ۴۷ سال است که خواهرخوانده تهران است و خیابانی را هم به همین نام در میان خیابان های متعددش ثبت کرده است.

تهران و سئول، دو خواهر خوانده آسیایی

سئول شهری پرجنب و جوش با آسمان خراش های صاف و براق، مراکز خرید و پارک های تک منظوره رنگ و وارنگ، قصر های سلطنتی، معابد بودایی و بناهای تاریخی ارزشمند است. راحتی باور نکردنی این شهر را باید مدیون متروی گسترده و خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی کارآمدش دانست. سئول همچنین دارای بزرگترین پارک سر پوشیده و تک منظوره دنیاست. در این شهر زیبا و مدرن، مراکز خرید گسترده با بیش از هزار برند مختلف وجود دارند و با داشتن تعداد زیادی رستوران و سالن های غذاخوری، شرایط سپری کردن یک زمان لذت بخش برای گردشگران فراهم است. کشف و شناختن این کلان شهر می تواند هیجان انگیز باشد، مخصوصا برای کسانی که اولین بار است به اینجا سفر می کنند.

گشت و گذار در سئول: گشت و گذار در حاشیه رود چئونگی چئون

جذاب ترین سازه مدرن خواهر خوانده تهران

از وقتی انقلاب صنعتی چهره شهرها را تغییر داد، ساخت بناهای مدرن نیز قوت گرفت. برج ها که حالا به بلندی و زیبایی شان در سراسر جهان شناخته می شوند به جز کارکردشان تبدیل به یکی از مراکز تفریحی پرطرفدار شده و جای خود را در بین گردشگران و توریست ها هم باز کرده است. برج سئول که به برج N سئول نیز شهره است یکی از همان برج هایی است که علاوه بر کارکرد مخابراتی اش به بلندترین و جذاب ترین سازه مدرن این شهر بدل شده است.

این برج با نام برج نامسان نیز شناخته می شود یک برج مخابراتی و رادیویی و تلویزیونی است که بر روی کوه معروف نامسان قرار گرفته است. کوهی که در سرود ملی کره ای ها هم از آن یاد می شود و سبب شده تا این برج با ارتفاع ۲۳۶ متری خود به یکی از مرتفع ترین نقاط شهر سئول تبدیل شود.

این برج اولین بار در سال ۱۹۸۰ به روی گردشگران باز شده و نمایش‌های نوری معروف آن بعدتر در سال ۲۰۰۵ به آن اضافه گردید. از آن حرف N  به عنوان حرف اول کلمه «New» یا جدید، کوه نامسان و کلمه «Nature» برای این برج استفاده شده است.

برج از سه بخش اصلی به نام های لابی، پلازا و برج تشکیل شده است که هرکدام از این بخش ها طبقات و امکانات متعددی دارند. با ورود به بخش لابی کیوسک اطلاعات برج، کافه ها، اتاق پرستار بچه، تئاتر کودکان، فروشگاه های سوغات و هدیه، کافه شکلات، موزه ها و ورودی بخش رصدخانه قرار دارد.

قفل عشق در برج تلویزیون سئول

پلازا از دو طبقه تشکیل شده است. در طبقه اول شما فست فودها، غرفه های فروش بلیت، تراس و فروشگاه های سوغاتی را خواهید دید. طبقه دوم مملو از کافه ها، رستوران ها به خصوص رستوران های ایتالیایی است اما جاذبه اصلی طبقه دوم تراسی است که در پشت بام تعبیه شده و چند درخت قفل عشق را در خود جای داده است. درخت هایی از قفل آن هم با رنگ و بوی عشق و سبدی که پر از کلیدهای قفل هاست.

درخت های قفل عشق در برج تلویزیون سئول

بعد از پلازا نوبت به برج می رسد. این بخش شامل چهار طبقه است. با چهار بخش برای دیدن نماهای مختلف شهر آن هم در ارتفاع ۲۳۹ متری برج که معادل با ارتفاع ۴۷۹ متری از سطح دریاست. در این قسمت تلسکوپ هایی تعبیه شده است تا دورترین مکان های شهر را هم از نزدیک ببینید.

یک قسمت از این طبقات به رستوران هایی اختصاص دارد که گردان هستند و هر ۴۸ دقیقه یکبار می چرخند. علاوه بر رستوران گردان دو رستوران دیگر به همراه فروشگاه های مختلف در این بخش قرار دارند.

گشت و گذار در سئول: شاهزاده سلطان در سئول

برای رسیدن به برج می توانید از تاکسی و اتوبوس کمک بگیرید اما یکی از جذاب ترین راه های رسیدن ماشین های کابلی است. ماشین های کابلی، ترامواهای هوایی هستند که هر روز از ساعت ۱۰ الی ۲۳، ظرف مدت ۱۵ دقیقه شما را از ایستگاه Myungdong  به برج نامسان می رساند. کابین این ماشین در هر بار حرکت ۲۰ مسافر را منتقل می کند.

ماشین کابلی

برج نامسان هر روز از ساعت ۱۰ الی ۲۳ در روزهای غیر تعطیل و ۱۰ الی ۲۴ در روزهای تعطیل به روی علاقمندان گشوده می شود البته این زمان بسته به شرایط آب و هوایی برج ممکن است تغییر کند.

*عکس: غلامرضا شهدادیان