اگر در ونکوور زندگی می کنید، یا سفری به این شهر زیبا خواهید داشت، در کنار لذت بردن از زیبایی های چشم نواز و تفریحات متنوعی که در این شهر انتظار شما را می کشد، به شما پیشنهاد می کنیم که موزه گردی را حتما در برنامه خود داشته باشید. به همین منظور در این قسمت ۱۰ موزه برتر ونکوور را به شما معرفی می کنیم.  به شما پیشنهاد می کنیم قبل از مراجعه به موزه، حتما از نحوه فعالیت و ساعت کاری آن ها اطمینان حاصل کنید تا ایام خوشی را برای خود و خانواده تدارک ببینید.

۱- موزه مردم شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا  :

اگر قرار باشد  فقط از یک موزه در ونکوور بازدید، باید موزه مردم شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا  باشد. در این موزه مجموعه های هنری از مجسمه های باشکوه، توتم های غول پیکر و آثار تاریخی از بومیان کانادا نمایش داده می شود که هرگز قبلاً ندیده اید.

UBC Museum of Anthropology

6393 NW Marine Dr, Vancouver, BC V6T 1Z2

Phone: (604) 822-5087

UBC Museum of Anthropology

۲- گالری هنر ونکوور :

یکی از مهمترین نقاط دیدنی در مرکز شهر ونکوور، گالری هنر ونکوور  است. در این گالری هنری امکان بازدید از بیش از ۹۰۰۰ اثر از هنرمندان معاصر تا چهره های سرشناس تاریخ هنر از جمله بزرگترین مجموعه نقاشی هنرمند مشهور بریتیش کلمبیا، امیلی کار (Emily Carr)  برای شما فراهم است.

Vancouver Art Gallery

Address: 750 Hornby St, Vancouver, BC V6Z 2H7

Phone: (604) 662-4700


Allison Hrabluik, The Splits, 2015 (still)

 

۳- دنیای علم   :

برای خانواده هایی که فرزند دارند، مخصوصا اگر فرزند آن ها کوچک تر از ۱۰ سال باشد، دنیای علم بهترین مکان برای بازدید در یک روز بارانی است که مجموعه ای جالب از امکانات آموزش علم و دانش برای کودکان در آن قرار دارد.

Science World British Columbia

Address: 1455 Quebec St, Vancouver, BC V6A 3Z7

Phone: (604) 443-7440

Science World British Columbia

۴- موزه ونکوور و مرکز فضایی :

این ها دو موزه متفاوت هستند که در یک ساختمان واحد قرار گرفته اند و اگر بلیط هر دو را بخرید، به شما تخفیف تعلق خواهد گرفت.

H.R. MacMillan Space Centre

موزه ونکوور بزرگترین موزه شهری است که در آن آثاری فرهنگی، اجتماعی ، زیست محیطی، انسان شناسی… از دوران بومیان تا زمان معاصر محدوده ونکوور نمایش داده می شود. در مرکز فضایی هم می توانید با با ستاره شناسی بیشتر آشنا شوید و آسمان را رصد کنید.

Museum of Vancouver and H.R. MacMillan Space Centre

Address: 1100 Chestnut St, Vancouver, BC V6J 3J9

Phone: (604) 736-4431

۵- موزه دریایی ونکوور :

موزه دریایی ونکوور  مهمترین موزه دریایی کانادا در ساحل اقیانوس آرام است. در این موزه کشتی بادبانی St. Roch به صورت کامل بازسازی شده و قابل مشاهده است. این کشتی در سال ۱۹۲۸ برای اولین بار از گذرگاه شمال غربی عبور و به دور آمریکای شمالی سفر کرد.

Vancouver Maritime Museum

Address: 1905 Ogden Ave, Vancouver, BC V6J 1A3

Phone: (604) 257-8300

Take the wheel of the St. Roch

۶- موزه تنوع زیست محیطی بیتی :

موزه تاریخ طبیعی ونکوور  واقع در پردیس دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد و بیش از پانصد شگفتی طبیعت در آن نمایش داده می شود. در این موزه کارگاه ها و کلاس های آموزشی برای آشنایی با گیاهان و جانوران برگزار می شود که می توانید در آن ها شرکت کنید.

Beaty Biodiversity Museum

Address: Vancouver Campus, 2212 Main Mall, Vancouver, BC V6T 1Z4

Phone: (604) 827-4955

Beaty Biodiversity Museum

 

۷- موزه پلیس ونکوور  :

یکی از جالب ترین و عجیب ترین موزه های شهر ، موزه و آرشیو پلیس در دادگاه اصلی کورنر (Coroner)، سردخانه و مرکز کالبد شکافی است ، که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد. این موزه قدیمی ترین موزه پلیس آمریکای شمالی است که در آن بیش از بیست هزار عکس و اثر نگه داری می شود.

Vancouver Police Museum

Address: 240 E Cordova St, Vancouver, BC V6A 1L3

Phone: (604) 665-3346

Vancouver Police Museum

۸- موزه رِنی  :

موزه رنی در ساختمان تاریخی وینگ سانگ ، که قدیمی ترین ساختمان چاینا تاون (Chinatown) است و در سال ۱۸۸۹ ساخته شده ، یک مجموعه خصوصی هنری را در خود جای داده که متعلق به باب رنی (Bob Rennie) است. در گالری های این موزه آثار منحصر به فردی از هنرمندان سراسر دنیا نمایش داده می شود. (این موزه فعلا به صورت موقت تعطیل است).

Rennie Museum

Address: 51 E Pender St, Vancouver, BC V6A 1S9

Phone: (604) 682-2088

Rennie Museum

۹- تالار مشاهیر و موزه ورزشی بریتیش کلمبیا :

اگر طرفدار ورزش هستید به شما پیشنهاد می کنیم  از تالار مشاهیر و موزه ورزشی بریتیش کلمبیا در BC Place بازدید به عمل آورید. در این موزه گالری های مختلفی مانند ورزش زنان، المپیک زمستانی سال ۲۰۱۰ و سالن افتخارات قهرمانان وجود دارد که بسیار دیدنی است.

BC Sports Hall of Fame & Museum

Address: Gate A of BC Place, Vancouver, BC V6B 4Y8

Phone: (604) 687-5520

BC Sports Hall of Fame & Museum

ونکوورگردی :

گَس تاون، تاریخ را به سمت آینده می راند

ویکتوریا پارک ، یاد قهرمانان را گرامی می دارد

 

۱۰- خانه موزه رُدی  :

در تاریخ سفر کنید و به قرن نوزدهم بروید و  از خانه گوستاو رُدی، اولین صحاف کتاب در ونکوور بازدید کنید. از این خانه به دقت نگه داری شده تا تصویر کاملی از زندگی یک خانواده در دوران ویکتوریا در غرب کانادا برای ما خلق کند.

Roedde House Museum

Address: 1415 Barclay St, Vancouver, BC V6G 1J6

Phone: (604) 684-7040

Roedde House Museum