آنتون پاولوویچ چِخوف نویسنده‌ی روس متولد ۲۹ ژانویه ۱۸۶۰ در روسیه است. او در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. آنتوان در نیمه‌ی سال ۱۸۸۰ در رشته‌ی پزشکی تحصیلاتش را آغار کرد، این سال همان سالی بود که نخستین نوشته او به چاپ رسید.

چخوف در سال ۱۸۸۴ از دانشگاه مسکو در رشته‌ی پزشکی فارغ التحصیل شد و در همان سال جهت طبابت به اطراف مسکو رفت. با وجود اینکه چخوف بعد از فارغ التحصیلی از رشته‌ی پزشکی به عنوان یک نویسنده و داستان نویس مشغول به کار شد، اما علم پزشکی او سبب شد که نقش پزشک در داستان‌هایش یک نقش تکرار شونده باشد.

آنتون پاولوویچ چِخوف

آنتوان چخوف از جوانی نخستین نشانه‌های بیماری سل را در خود مشاهده کرد. چخوف در ۱۶ ژوئن سال ۱۹۰۴ همراه با همسرش برای درمان به کشور آلمان رفت. اما این سفر برای او مفید نبود و بیماری مهلک او را بهبود نبخشید. آنتوان چخوف، نویسنده‌ی شهیر روسی در ساعات اولیه روز ۱۵ ژانویه سال ۱۹۰۴ در نبرد با بیماری سل، جان خود را باخت.


پیشنهاد امروز : بالاخره این زندگی مال کیه؟

  تماشا کنید


چخوف بیش از هفتصد داستان کوتاه ، تعدادی نمایشنامه و داستان بلند نوشته‌است. در داستان‌های او معمولاً رویدادها از خلال وجدان یکی از آدم‌های داستان، که کمابیش با زندگی خانوادگی معمول بیگانه است، تعریف می‌شود.

تسلط چخوف به نمایشنامه باعث افزایش توانائی وی در خلق دیالوگ‌های زیبا و جذاب شده بود. او را مهم‌ترین داستان کوتاه‌نویس همه اعصار  نامیده‌اند.

داستان کوتاه مرگ یک کارمند اثر آنتوان چخوف با صدای طوفان مهردادیان