فیلم یهودا و مسیح سیاه با هنرنمایی درخشان دنیل کالویا (Daniel Kaluuya) و لاکیت استنفیلد (Lakeith Stanfield)، عکس العمل‌ها و نقد‌های مثبتی را از منتقدین دریافت کرده است. این فیلم، زندگی نامه‌ی فرد همپتون (Fred Hampton)، یکی از سران حزب پلنگ‌ سیاه در دهه ۱۹۶۰ است و از زمان اکران عمومیش نامزد جایزه‌های مختلف ارزشمندی شده است. این فیلم توسط شاکا کینگ (Shaka King) کارگردانی شده و در ۱۲ ماه فوریه توسط شرکت اچ بی او (HBO) پخش و در سینما‌ها اکران شد.

*توجه : اگر این سریال را هنوز تماشا نکرده اید،

مطالعه ادامه این مطلب خطر اسپویل و لو رفتن داستان را برای شما به همراه دارد:

داستان فیلم یهودا و مسیح سیاه، زندگی و فعالیت‌های فرد همپتون (با بازی دنیل کالویا)، رهبر حزب سیاسی پلنگ سیاه را در دهه‌ی ۱۹۶۰ و در منطقه ایلینویز (Illinois)، به تصویر می‌کشد. یک مجرم به نام ویلیام او نیل (William O’Neal) که لاکیت استنفیلد نقش او را بازی می‌کند، می‌پذرید که به‌عنوان یک مخبر با پلیس اف بی آی (FBI) همکاری کرده و به داخل حزب نفوذ کند.



مامور روی میچل (Roy Mitchell) که توسط جسی پلمونز (Jesse Plemons) ایفای نقش شده است، مسؤول رسیدگی به اطلاعات این مخبر است. او نیل به همپتون خیانت کرده و تا حد زیادی موفق به فاش کردن اطلاعات حزب می‌گردد. البته این فیلم شاکا کینگ کاملا بر گرفته از کتاب‌های تاریخ است و برهه‌ای از تاریخ را به تصویر می‌کشد که همپتون، فعال سیاسی حقوق سیاه پوستان، به‌عنوان یک تهدید جدی برای دولت محسوب می‌شد.

منتقد روزنامه روزنامه آبزرور (Observer) درباره این فیلم می نویسد:

نقطه قوت فیلم یهودا و مسیح سیاه این است که از قدرت بیان و نطق بالایی برخوردار است و تاریخ را به بهترین شکل بازسازی می‌کند. شاکا کینگ به عوامل و بازیگران فیلم اجازه داده است که با استعداد خودشان فیلم را پیش ببرند و فیلمی را ساخته است که احساسات و رابطه‌های شکسته‌ای را زنده می‌کند که در عین تلخ بودن، زیبا هم هستند.