برای این شماره به زمانی کم و بیش نزدیکتر می رسیم. فیلمی که توسط یکی از غریب ترین زوج های کارگردان – نویسنده تاریخ سینما در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است، به نام اقتباس به کارگردانی اسپایک جونز و فیلم نامه نویسی چارلی کافمن.


یک فیلم ، یک دیالوگ

با صدای داوود قنبری


اسپایک جونز که با ساخت کلیپ برای شبکه هایی مانند MTV آغاز به کار کرده بود اولین فیلمش  جان مالکوویچ بودن را در سال ۱۹۹۴ با همکاری چارلی کافمن ساخت که بسیار موفق از آب درآمد. این دو از دل این موفقیت، به سراغ رمان دزد ارکیده با نویسندگی سوزان اورلئان رفتند و اثری متفاوت خلق کردند. گرچه به اهمیت  جان مالکوویچ بودن  نیست اما در ساختار همچنان با سینمای هالیوود فاصله شان حفظ کردند و اثری ارزشمند به روی پرده ی سینما فرستادند.


 پانزده سال سابقه در ایران و کانادا : مشاوره تلفنی
والدین، سوپر ویزا، تحصیلی، کاری، توریستی


درباره اسپایک جونز این را هم بگویم که خالق فیلم بسیار جذاب her (۲۰۱۳) است.

تهیه کننده اصلی فیلم نیز جانتان دمی کارگردان شهیر معاصر و خالق شاهکارهایی چون سکوت بره ها و کاندیدای منچوری است.

درخشش ابدی یک ذهن پاک

و اما می رسیم به چارلی کافمن، درباره ی چارلی کافمن حرف و حدیث بسیار است برخی او را برترین فیلم نامه نویس امروز سینما می دانند و برخی دیگر معتقدند نباید اینقدر تند رفت، اما دست کم از برترین فیلم نامه نویس های معاصر سینمای جهان است.

او هم مانند اسپایک جونز جستجوگر سینماست. در این راه کارگردانی را هم تجربه کرده است که منجر به خلق شاهکارهایی شده است.

چارلی کافمن

او فیلم نامه نویسی  درخشش ابدی یک ذهن پاک  در کارنامه اش دارد و همچنین نویسنده و کارگردان فیلم عجیب  نیویورک؛ جز به کل  در سال ۲۰۸۸ و نویسندگی و کارگردانی انیمیشن متفاوت  انومالیسا  در سال ۲۰۱۵ نیز اثر دیگری از اوست.

معرفی فیلم:

بازیگران فیلم

نیکلاس کیج در نقش چارلی کافمن و برادر دوقولیش دونالد، مریل استریپ در نقش سوزان اورلئان، کریس کوپر، کارا سیمور، برایان کاکس

 

فیلم درباره چارلی کافمن فیلمنامه نویس است که بایستی فیلم نامه ای اقتباسی از کتاب دزد ارکیده بنویسد، در این میان برادر دوقولویش دونالد نیز می خواهد فیلم نامه ای بنویسد و دختری را که دوست دارد را ناخواسته با بی عرضگی از دست می دهد.


و اما می رسیم به دیالوگ مهم فیلم

چارلی: سارا فکر می کرد تو رقت باری.

دونالد: (می خندد) اون به خودش مربوط می شه نه به من. تو چیزی هستی که دوست داری، نه چیزی که تو رو دوست داره.