فیلم حماسی ضدجنگ آلمانی «در جبهه غرب هیچ خبری نیست» (به زبان آلمانی: Im Westen nichts Neues) محصول 2022 است که بر اساس رمانی به همین نام، اثر اریش ماریا رمارک ساخته شده است.

این فیلم نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در 12 سپتامبر 2022 اکران شد و در 28 اکتبر 2022 برای پخش در نتفلیکس منتشر شد. فیلم به علت وفاداری به پیام و مفهوم ضد جنگی‌اش، نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

عنوان «در جبهه غربی هیچ خبری نیست» اشاره دارد به پایان رمانی که فیلم بر اساس آن ساخته شده است؛ جایی که به خواننده گفته می‌شود تنها گزارش آن روز این بود: «هیچ چیز جدیدی برای گزارش درباره جبهه غرب وجود نداشت».

نماینده آلمان در اسکار 2023

این فیلم در آگوست 2022 به عنوان یک فیلم آلمانی برای جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم بین المللی در نود و پنجمین جوایز اسکار اعلام شد.

*توجه : اگر این فیلم را هنوز تماشا نکرده اید،

مطالعه ادامه این مطلب خطر اسپویل و لو رفتن داستان را برای شما به همراه دارد:

خلاصه داستان فیلم در جبهه غرب خبری نیست

داستان این فیلم در روزهای پایانی جنگ جهانی اول رخ می‌دهد و درباره زندگی یک سرباز آلمانی به نام پل باومر است که بعد از ثبت نام در ارتش آلمان با دوستانش، ناگهان خود را در مواجهه با واقعیت‌های تلخ جنگ می‌بیند و امیدهای اولیه‌اش برای تبدیل‌شدن به یک قهرمان از میان می‌رود.

فیلم در نشان‌دادن وحشت جنگ، نمایانگر نقدی کوبنده از ایده ناسیونالیسم و نشانگر ایدئولوژی توخالی و ریاکارانه است؛ ابزاری که صاحبان قدرت، از آن برای کنترل جمعیت یک ملت استفاده می‌کنند.


بازیگران فیلم All Quiet on the Western Front  و نقش‌هایشان

فلیکس کامرر در نقش پل بومر

آلبرشت شوخ در نقش استانیسلاوس «کت» کاتچینسکی

آرون هیلمر در نقش آلبرت کروپ

موریتز کلاوس در نقش فرانتس مولر

آدریان گرونوالد در نقش لودویگ بهم

ادین هاسانوویچ در نقش جادن استکفلیت

دنیل برول در نقش ماتیاس ارزبرگر

تیبو د مونتالمبر در نقش ژنرال فردیناند فوخ

دیوید اشتریسو در نقش ژنرال فردریش

آندریاس دولر در نقش ستوان هوپ

سباستین هالک در نقش سرگرد فون بریکسدورف

تماشا کنید :

معرفی فیلم |شام آخر (۱۳۸۰)

معرفی فیلم | شهرزیبا (۱۳۸۲)

لوکیشن فیلم‌برداری فیلم All Quiet on the Western Front

فیلم‌برداری اصلی در مارس 2021 در پراگ، جمهوری چک انجام شد.

دانستنی هایی جالب از فیلم All Quiet on the Western Front

 

  • کتاب اِریش ماریا رِمارک با الهام از تجربه‌های خود نویسنده به عنوان یک سرباز آلمانی در جنگ جهانی اول نوشته شده است. این اثر ادبی به خاطر تصویر واقع‌گرایانه‌اش از ترس‌های جنگ و رنج‌های سربازان در طول جنگ و پس از آن تحسین شده است.
  • این فیلم سومین برگردان از داستان اریش ماریا رمارک است. فیلم‌های قبلی، یکی نسخه مشهور لوییس مایلستون است که در سال ۱۹۳۰ عرضه شد و اسکار بهترین فیلم را هم برای سازندگانش به ارمغان آورد؛ و دیگری نسخه کم‌تر شناخته‌شده دلبرت مان است که در سال ۱۹۷۹ نمایش داده شد.
  • این فیلم گران‌ترین فیلم آلمانی در تاریخ نتفلیکس است.
  • عنوان «در جبهه غرب خبری نیست» به پایان رمانی اشاره دارد که فیلم بر اساس آن ساخته شده است؛ جایی که به خواننده گفته می‌شود که تنها گزارش آن روز پایانی این بود: «هیچ خبر جدیدی برای مخابره از جبهه غرب نبود.»
  • این فیلم از نظر فنی بازسازی یکی از نسخه‌های سینمایی قبلی نیست و با عنوان اقتباس دوباره‌ای از کتاب به آن اشاره شده است. از این رو، یان استوکل و لسلی پترسن فیلمنامه را بر اساس رمان سال ۱۹۲۸ اریش ماریا رمارک نوشتند.
  • کارگردان از یک منطقه نظامی و فرودگاهی در شمال پراگ برای فیلمبرداری صحنه‌های جنگی و حضور سربازان در میدان نبرد استفاده کرد. این منطقه گل‌آلود بسیار بزرگ به اندازه ده زمین فوتبال است.
  • فیلیکس گرامِرِر برای رسیدن به بدنی مناسب برای ایفای نقش اصلی فیلم مجبور شد جلیقه‌ای ده کیلویی را تن کند و برای چند ماه، روزی ده کیلومتر بدود. جالب‌تر این‌که اولین تجربه بازیگری او در سینما است.
  • در پشت صحنه‌های منتشرشده از فیلم می‌بینیم که تمام بازیگران با سلاح‌های گرم واقعی تمرین می‌کنند.