لیلا ظریف

مراجعه به بانک یا مشاوره با کارشناس مستقل؟ کدام بهتر است؟ بیشتر متخصصان وام در این مورد توافق دارند که گرفتن وام تنها یکی از خدماتی است که آنها ارائه می‌دهند.

برای مثال، اخیرا زن ‌و‌ شوهری در مورد خرید منزل از من ‌مشاوره خواستند. ما برای صرف قهوه و آشنایی بیشتر در یک کافی شاپ ملاقات کردیم. بعد از رد و بدل کردن شماره تلفن، چند پیامک و ایمیل در مورد چگونگی بهبود رتبه اعتباری (کردیت) ، افزایش پس انداز بانکی جهت پیش پرداخت و‌ در نهایت مراحل درخواست وام با هم مذاکره کردیم.

با یک برنامه ریزی درست، خوشبختانه بعد از ۴ ماه، وام مورد نظر خود را دریافت کردند، در صورتیکه بدون برداشتن این قدم ها ، گرفتن وام برایشان کار غیر ممکنی بود. جدا از اینکه کارشناسان وام در تمام مراحل دریافت وام همراه تان هستند و به شما در این راه کمک می کنند، چون با بانک ها و موسسات مالی مختلف و متعددی کار می کنند، می توانند گزینه هایی بیشتر و شرایطی بهتر را به شما پیشنهاد کنند.

آمار رسمی چه می گوید؟

بر اساس گزارش وام مسکن (Mortgage Professionals Canada) در سال ۲۰۱۷، فقط ۳۹ درصد از افرادی که موفق به گرفتن وام از بانک‌های بزرگ نشدند از متخصصان وام مسکن استفاده کردند در حالیکه مطابق سوابق آماری ۲۰ سال پیش، ۵ درصد مردم برای دریافت وام با کارشناسان وام مسکن تماس گرفته اند.

سود فقط یک عامل است

در هنگام انتخاب وام مسکن، موارد زیادی علاوه بر درصد سود وام و ثابت و متغیر بودن آن، باید در نظر گرفته شود. مثلا در صورت نیاز به فروش خانه به علت تغییرات پیش بینی نشده در زندگی و یا اگر وام مسکن‌ انتخاب شده قابلیت جابجایی به خانه جدید را نداشته باشد، جریمه و مجازات ها ممکن است به میزان قابل توجهی بالا باشد.

انتخاب های بیشتر با کارشناسان مستقل

جدا از اینکه کارشناسان وام در تمام مراحل دریافت وام همراه تان هستند و به شما در این راه کمک می کنند، چون با بانک ها و موسسات مالی مختلف و متعددی کار می کنند، می توانند گزینه هایی بیشتر و شرایطی بهتر را به شما پیشنهاد کنند.

 

اگر متقاضی خرید مسکن به متخصصان وام که‌ مستقلا کار می‌کنند مراجعه کنند، می‌ توانند از وام هایی با شرایط متفاوت آگاه شوند، آن ها را با هم مقایسه کنند

این گزینه ها معمولا توسط افرادی که در بانک کار می ‌کنند قابل ارائه نیست. آنها فقط وام هایی که آن بانک ارائه می‌دهد را می‌توانند به مشتریان خود ارائه کنند، در صورتیکه اگر متقاضی خرید مسکن به متخصصان وام که‌ مستقلا کار می‌کنند مراجعه کنند، می‌ توانند از وام هایی با شرایط متفاوت آگاه شوند، آن ها را با هم مقایسه کنند و با کمک مشاور خود، بهترین گزینه را برای یک سرمایه گذاری بلند مدت موفق انتخاب کنند.

به شما توصیه می کنیم اگر به خرید خانه در کانادا فکر می کنید، قبل از هر اقدامی با کارشناس وام مسکن واجد صلاحیت، مشورت کنید تا در این فرآیند حساس و سرنوشت ساز، محکم و با برنامه ریزی صحیح قدم بردارید و به اهداف خود برسید.