کمیته المپیک کانادا روز امروز اعلام کرد که  مطابق اعلام نخست وزیر جاستین ترودو،  میراندا آییم (Ayim Miranda)، بازیکن بسکتبال و ناتان هیرایاما (Nathan Hirayama) ، عضو تیم هفت نفره راگبی مردان ، پرچمداران این کشور در مراسم افتتاحیه توکیو ۲۰۲۰هستند که از روز جمعه بیست و سوم جولای در توکیو آغاز می شود.

به دلیل شیوع بیماری کرونا، این مسابقات با یکسال تاخیر انجام می شود اما با وجود تغییر زمان برگزاری بازی‌ها نام رسمی این مسابقات کماکان توکیو ۲۰۲۰ باقی خواهد ماند.

پس از اصلاحات کمیته بین المللی المپیک در ماه مارس که به هر کشور اجازه داد با هدف احترام به برابری جنسیتی، یک مرد و یک زن به عنوان پرچمدار هر کشور در مسابقات المپیک معرفی شوند، میراندا آییم و ناتان هیرایاما اولین تیم دو نفره کانادا از دو ورزش مختلف برای کسب این افتخار هستند.

اریک مایلز (Eric Myles) ، رئیس کمیته المپیک کانادا ، در این خصوص گفت:

“دیدن دو رهبر فوق العاده مانند میراندا و ناتان که اکنون آماده هدایت مراسم افتتاحیه تیم کانادا هستند ، امری فوق العاده خاص است.”

میراندا آییم ۳۳ ساله یکی از سه بازیکن بسکتبال کانادایی است که قرار است در برای سومین بار در بازی های المپیک شرکت کند.

میراندا آییم

مسابقات بسکتبال بانوان از ۲۶ جولای آغاز می شود که کانادا در ساعت ۴:۲۰ بامداد در اولین دیدار خود به وقت صربستان به مصاف صربستان می رود. پیش بینی می شود که این تیم شانس زیادی برای کسب یکی از مدال های رنگین این مسابقات را دارد.

مطالعه کنید : پانزده واقعیت جالب درباره کانادا


ناتان هیرایاما ، ۳۳ ساله ، از زمان بازی در ۱۸ سالگی در سال ۲۰۰۶ در تیم ملی هفت بازی کرده است. حالا پانزده سال بعد  این کاپیتان اهل ریچموند بریتیش کلمبیا، اولین بازی خود را در المپیک انجام می دهد.

ناتان هیرایاما

پدر هیرایاما ، گری ، بین سالهای ۱۹۷۷ تا۱۹۸۲ ، ۱۲ بازی ملی برای کانادا انجام داد و آنها را به اولین دوتایی پدر و پسر تبدیل کرد که در راگبی برای تیم ملی بازی می کرد.

هیرایاما پس از انتخاب به عنوان یکی از پرچمداران ورزشکاران کانادایی در بازی های المپیک گفت:

 “من از اینکه نامزد پرچمدار شدن در کنار میراندا شده ام احساس افتخار می کنم.” “من در تمام طول زندگی ام المپیک را تماشا می کردم و افتخار و امتیازی را که با پرچم دار بودن به دست می آورم درک می کنم. این چیزی است که حتی رویای آن را هم نداشته ام.”