نشنال جیوگرافیک با همکاری شماری از چهره‌های مشهور درجه یک هالیوود به تولید مستندهای تلویزیونی از حیات‌وحش می‌پردازد.

به گزارش پلاک۵۲، نشنال جیوگرافیک از ۱۳ پروژه جدیدش که قرار است برای سرویس استریمینگ ساخته شوند و شماری از چهره‌های درجه یک از جمله ویل اسمیت، جان فاورو و دیوید بلینی با آن همکاری می‌کنند رونمایی کرد.


نشنال جیوگرافیک اعلام کرده با بهره‌گیری از بهترین نویسندگان، مجموعه‌های مستند سرگرم‌کننده جدیدی را در دست تولید دارد که واقعیت‌های حیرت‌انگیز و شگفت‌آور جهان ما را تصویر می‌کنند.
دارن آرنوفسکی، جیمز کامرون و ران هاوارد هم هر یک نظارت بر برنامه‌های جدیدی را برای دیزنی پلاس تحت مدیریت نشنال جیوگرافیک انجام می‌دهند.



یکی از این پروژه‌ها که با حضور ران هاوارد ساخته می‌شود «به مردم غذا می‌دهیم» است که فعالیت‌های سرآشپز معروف و ماموریت‌های غیرانتفاعی وی در «آشپزخانه جهانی» در هنگام بلایای طبیعی و امدادرسانی را دربرمی‌گیرد.
خوزه آندرس

یک سریال هم قرار است توسط جیمز کامرون کارگردان آواتار ساخته شود که به زیبایی‌های آمریکای شمالی و حیوانات شگفت‌انگیز آن می‌پردازد. بندیکت کامبربچ راوی این مستند خواهد بود.
سریال «قطب به قطب» که سومین سریال در این زمینه است با حضور ویل اسمیت به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده ساخته می‌شود. این مستند از طریق بیش از ۱۰۰ روز فیلمبرداری این سفر ۱۰۰ روزه را که در طی آن فاصله دو قطب که ۲۶ هزار مایل است را پوشش می‌دهد و از یخ‌های قطبی تا بخش‌های خشک، جنگلی، کوه و ساوانا را در مسیر ۲ قطب معرفی می‌کند.

ویل اسمیت در قطب تا قطب

دارن آرونوفسکی تهیه کننده اجرایی این سریال است. ۸ مستند در زمینه تاریخ طبیعی هم قرار است ساخته شود. یکی از این‌ها با عنوان «مهاجرت‌های بزرگ» درباره حرکت‌های وسیع حیوانات در کره زمین برای دسترسی به غذاست که سارا گیبز به عنوان مجری آن انتخاب شده است.

دیگری با عنوان «خانه» با فیلمبرداری در طول یک دهه در ۹ فصل، بلندپروازانه‌ترین مستندی است که تاکنون درباره زندگی روی کره زمین ساخته شده و تاکنون تولید ۳ فصل نخست آن انجام شده است. در این فیلم با بررسی زندگی در ۵ اقیانوس و ۷ قاره به همزیستی بین موجودات زنده پرداخته می‌شود و پهبادها در تولید آن نقشی تاثیرگذار دارند.

مستند «شیر» را جان فاورو می‌سازد. وی که کارگردان فیلم‌هایی چون «مرد آهنی» و «شیر شاه» بوده با همکاری مایک گانتون از مشهورترین تهیه‌کنندگان مستندهای تاریخ طبیعی در جهان، با همکاری بی‌بی‌سی، به بررسی زندگی شیرها می‌پردازد. این پروژه در طول ۴ سال زندگی شیرها را تعقیب می‌کند. در این مستند زندگی یک گروه از شیرها به صورت مشخص تحت تعقیب قرار می‌گیرد.


تماشا کنید : فرش قرمزی به نام پاتوق


«اسرار فیل‌ها» و «رازهای اختاپوس» را جیمز کامرون تولید می‌کند. از این مجموعه قبلاً «اسرار نهنگ‌ها» پخش و موفق به کسب جایزه امی شده و اکنون قرار است هر سال در روز زمین بر یک گونه از جانوران تمرکز شود.

 

جیمز کامرون مستند اسرار اختاوس را می سازد

«درک کننده» نیز به تهیه کنندگی دارن آرونوفسکی درباره توانایی درک در همه اکوسیستم از گیاهان تا حیوانات است.
«فرا طبیعی» نیز به تهیه کنندگی جیمز کامرون و با صدای بندیکت کامبربچ به عنوان راوی با استفاده از جدیدترین نوآوری‌های علمی و فن‌آوری در زمینه فیلمسازی به بررسی قدرت‌های پنهان و حواس خارق‌العاده حیوانات می‌پردازد و بینندگان را دعوت می‌کند تا ببینند فراتر از درک انسان و قدرت دیدن و شنیدن انسان‌ها، چه توانایی‌هایی وجود دارد. از گفت‌وگوی بین فیل‌ها تا سنجاب‌هایی که در تاریکی می‌درخشند در این مستند مورد توجه قرار گرفته است.