سینمای وسترن همواره مخاطبان خود را داشته است. پس از دوران موفق سینمای وسترن از دهه‌ی سی با کارگردانی کسانی چون جان وین و هاوارد هاکس و هنرنمایی بازیگرانی مانند جان وین تا دهه‌ی شصت میلادی در قرن گذشته، که آخرین جرقه‌هایش وسترن های معروف به اسپاگتی به کارگردانی سرجیو لئونه بودند، از دهه نود کوین کاستنر با شاهکارش رقص با گرگ ها سینمای وسترن را کم و بیش مجددا از نو زنده کرد.

فیلمی برای دوستداران فیلم های وسترنی

اخبار جهان فیلمی وسترن جاده ای است. ماجرای فیلم به سال های پس از جنگ داخلی آمریکا بر می گردد. کاپیتان جفرسون کایل کید – با بازی تام هنکس– که از بازماندگان و زخم خوردگان جنگ داخلی است شغل خواندن روزنامه برای مردم را انتخاب کرده است. جفرسون کایل پیش از جنگ چاپخانه‌ای داشت که بر اثر جنگ از بین رفت و همسرش هم بر اثر بیماری در نبود او درگذشت.

 

تام هنکس ،‌اخبار می خواند

اینک او روستا به روستا می گردد و در عوض ده سنت برای مردم روزنامه می خواند و اخبار جهان را به اطلاع مردم می رساند. در یکی از مسافرت هایش با دختر بچه ای آشنا می شود که در کودکی توسط سرخپوست ها بزرگ شده است. یوهانا- با بازی هلنا زنگل– دختری ده ساله است که ۶ سال پیش خانواده‌اش توسط قبیله‌ی کیووا به قتل رسیده‌اند. خانواده‌ای که او را به سرپرستی گرفته نیز کشته شده‌اند و او اکنون به عمو و عمه‌ای که تاکنون آنها را ندیده‌، سپرده شده است. کاپیتان جفرسون که مرد خشنی است و دختر یوهانا سفرشان را آغاز می کنند و در طول مسیرشان با ماجراهایی مواجه می شوند. مسیری که قرار است تا کاپیتان جفرسون کید یوهانا را به عمو و عمه اش برساند.

پل گرینگرس، کارگردان فیلم را در سه فیلم متاخر از چهار فیلم سری بورن می شناسیم. او بابت فیلم  یکشنبه خونین  در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه خرس طلایی جشنواره برلین شد.

نقد و معرفی فیلم انیمیشنی روح

معرفی فیلم: مَنک

تام هنکس یکی از پنج ستاره ی اصلی سینمای دهه ۹۰ است. درباره ی او گفته شده که از آن دست بازیگرانی است که می‌شود درباره‌اش پذیرفت حتی اگر از روی یک دفترچه تلفن هم شروع به خواندن شماره‌ها و متن‌ها کند قادر است مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد. تام هنکس به واقع ستاره و نقطه ی قوت اصلی فیلم است.

بازی عالی تام هنکس و هلنا زنگل

با توجه به سابقه‌ی این ستاره‌ی برجسته، باید بگوییم که بازی در این فیلم برایش آب خوردن بوده، اما همین حضور فوق العاده ی تام هنکس باعث شده است تا کارگردان نقاط ضعف فیلم را عملا رها کند. مهم ترین نقطه ی ضعف فیلم کند بودن بعضی از سکانس ها است. به غیر از بازی های عالی تام هنکس و همین طور هلنا زنگل باید از فیلم برداری عالی فیلم هم یاد کنیم.

تام هنکس و هلنا زنگل

با تمام این‌ها نظرهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است. اکثر منتقدان از بازی تام هنکس و هلنا زنگل تمجید کرده اند. گرچه برخی مانند منتقد مجله ورایتی معتقدند که رابطه ی میان دو بازیگر اصلی آنقدرها در فیلم نامه پخته نشده است.

از نکات جالب فیلم این که  اخبار جهان بر اساس رمانی به همین نام ساخته است. این رمان که اثر پاولت جایلز است با نام  خبر خوان به فارسی نیز ترجمه شده است.