مرجان آل خمیس متولد سال ۱۳۶۸ است. او موسیقی را از کودکی با ساز ویولن شروع کرده و در هنرستان موسیقی دختران اصفهان با ساز پیانو فارع التحصیل شده است. بعد از هنرستان، با کسب رتبه نخست کنکور هنر در سال ۱۳۹۰،‌ به دانشگاه هنر تهران وارد می شود و پس از پایان دوره کارشناسی، به عنوان دانشجوی ممتاز، بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل را ادامه می دهد.

 

 

او در کارنامه هنری خود در ایران سابقه  درخشان حضور در کنسرت های متعدد و همکاری ﺑﺎ ﮔﺮوه ﻫﺎی مختلفی از ﺟﻤﻠﻪ ارﮐﺴﺘﺮ اﯾﺮان ﺷﻬﺮ، ﮔﺮوه ژوان و ﮔﺮوه ﺑﺮ ﺗﺎرک ﺳﭙﯿﺪه  را دارد. همچنین در کنسرت هایی در آﻟﻤﺎن، ﻓﺮاﻧﺴﻪ، ﻫﻠﻨﺪ هنرنمایی کرده است.

مرجان آل خمیس در سال ۲۰۱۸ به همراه همسرش محمد امینی ، نوازنده و آهنگساز صاحب نام، به کانادا مهاجرت کرده و حالا در شهر ونکوور زندگی می کنند.

مرجان آل خمیس در سال ۲۰۱۸ به همراه همسرش محمد امینی ، نوازنده و آهنگساز صاحب نام، به کانادا مهاجرت کرده و حالا در شهر ونکوور زندگی می کنند. او در مدت نسبتا کوتاهی که از مهاجرتش می گذرد، ‌قدم های بزرگی در اعتلای هنر و موسیقی اصیل ایرانی در این شهر برداشته است.

 

مرجان آل خمیس در سال ۲۰۱۹ به عنوان نوازنده قیچک در اولین آلبوم گروه موسیقی هَزار آوا به آهنگسازی امیر اسلامی همکاری می کند. همزمان از سوی Vancouver Inter-Cultural Orchestra به همکاری دعوت شده و آنها را در کنسرت ها به عنوان نوازنده کمانچه و قیچک و نیز در تهیه آلبوم  In the Key of the World که اوائل امسال منتشر شد، همراهی کرده است.


مرجان آل خمیس در آلبوم بر تارک  سپیده به عنوان آهنگساز همکاری داشته  و همچنین در بیشتر آثار همسرش، به عنوان سولیست حضور دارد. آلبومی از تکنوازی خودش هم در دست ضبط دارد و علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی می توانند تا اواسط سال آتی به آن گوش دل بسپارند. در کنار نوازندگی و آهنگسازی، آموزش هم می دهد.

اجرای مرجان آل خمیس اصیل است و بر دل ها می نشیند و در یادها می ماند. هنر او گوهری ناب و زینت یافته با زیور استعداد، علاقه، عشق و علم است.