متین کریمی متولد تابستان ۱۳۸۴ در شهرستان نیشابور است. می گویه که از کودکی به موسیقی و تاتر و نقاشی علاقمند بوده و به تدریج زمان و توجه و تمرکز بیشتری را در عرصه موسیقی صرف و هدفش را در دنیای هنر دقیق تر تعیین می کند.

متین یادگیری اش را به صورت آکادمیک در موسیقی از هشت سالگی آغاز نمود و هنوز هم درحال یادگیری و شاگردی در رشته های مختلف موسیقی است که می‌توان به آهنگسازی ، نوازندگی پیانو ، صداسازی، آواز پاپ‌کلاسیک ، خوانندگی اپرا ، نوازندگی ویولن  نیز اشاره کرد.

از اساتید وی می‌توان به استاد حسین ضروری سرپرستِ بزرگترین ارکستر فعالِ ایران (آوای شفق) ، سرژیک میرزائیان رهبر ارکستر ارسباران تهران ، آرمین قضاتی نوازنده ویولن ارکستر ملی ایران ، احمد بیان موزیسین دانا و خبره ی ابرشهر (نیشابور)  نام برد. متین راهنمایی ها و تشویق های پدرش حسین کریمی را در راهی که انتخاب کرده است چراغ راه و بسیار موثر می داند.

وی علاوه بر نوازندگی و خوانندگی ، به آهنگسازی و رهبری کرال و گروه موسیقی نیز مشغول بوده و در این مسیر جوایز و تقدیر هایی از سوی مسئولین شهری و استان ،همچنین موسسات فرهنگی هنری-دولتی دریافت کرده و افتخاراتی را در عرصه موسیقی و حتی دنیای فیلمسازی نیز کسب کرده‌ است.

تماشا کنید :

پوریا جعفری، خواننده و نوازنده نوازنده خیابان های تهران

درسا ربیعی،خواننده و نوازنده از شهر زیبای لنگرود

او  معتقد است موسیقی فاخر باید زنده و ماندگار بماند بلکه تکامل نیز بیابد.. تنظیم آثار فاخر با توجه به رعایت مسائل فنی ،ضمن هارمونیزه کردن آن را نوعی بازسازی و خلق حس نو برای اثر می‌داند که حتی برای مخاطب نیز لذت بخش خواهد بود.

متین از آن دسته جوانان هنرمند است که آینده موسیقی فاخر ایران زمین بر شانه آن ها شکل می گیرد. آن نوع موسیقی که سرچشمه آن از عشق به موسیقی و عشق به ایرانی بودن و ایرانی ماندن، سرچشمه می گیرد. سرچشمه ای که در طول تاریخ همیشه زلال و جاری است و از گزند حوادث سربلند بیرون می آید، مانند نیشابور زیبا.

برخی فعالیت های اخیر متین کریمی:

  • سرپرست، رهبر و سولیست کنسرت گروه آوا در نیشابور
  • کارگردانی فیلم کوتاه عمرخیام که کسب افتخاراتی را در برخی فستیوال های دولتی و غیر دولتی در سطح استان خراسان در پی داشت.
  • همکاری موسیقایی با برخی از هنرمندان خارج از کشور به صورت آنلاین که می‌توان به همکاری با آقای کازوکی ماتزوموتو اهل توکیو (ژاپن) ، خانم فرناندا امیلی از برزیل اشاره کرد.
  • همکاری با پویا عظیمی نوازنده ویولن مقیم هلند که موفق به دریافت گلدن بازر از ابراهیم حامدی (ابی) در برنامه پرشیاژ گات تلنت نیز بود.
  • اجرای قطعه “سفر برای وطن” در ویژه برنامه بزرگداشت عطارنیشابوری سال ۱۴۰۰ (در جوار آرامگاه حضرت عطار)
  • اجرای قطعات فولکلور آیریلیق و سنه ده قالماز در استودیوتلویزیونی رهفانما (خراسان)
  • آهنگسازی موسیقی متن (ساوند ترک) برای فیلم کوتاه “کنتراست”

متین کریمی، ترانه فولکلور آذری آیریلیق ( جدایی) را با سبک خودش که از آن به کلاسیک اپرایی نام می برد را به همراه پلاک ۵۲ تقدیم کرده است :