از کودکی به موسیقی علاقمند بوده ولی خانواده مذهبی اش به او اجازه نمی دادند که به دنبال علاقه ای که داشته برود. اما خواهرش که بزرگترین مشوق و حامی او بوده است‌، با اولین حقوقی که از تدریس می گیرد، برایش گیتاری می خرد. گیتاری که بهترین هدیه زندگی اش بوده است.

پوریا جعفری خواننده ای است که موسیقی را از الفبا خودش آموخته است. می گوید از چهارده سالگی نواختن گیتار را با گوش کردن شروع می کند. با دوستانش در پارک ها تمرین موسیقی می کرده اند. حرفه ای می شود و  از سال ۱۳۹۰ نوازندگی خیابانی را شروع می کند.

از زمان شیوع بیماری کرونا، نوازندگی خیابانی را متوقف کرده و حالا در کافه و ها و رستوران های تهران،‌ مردم را به شنیدن موسیقی خوب مهمان می کند. سبک مورد علاقه اش موسیقی جاز است اما می گوید دوست دارد که موسیقی فولک و اقوام را هم تجربه کند. با چند گروه تیاتر همکاری داشته و به غیر از گیتار آکوستیک و کلاسیک، باس هم می نوازد.

تماشا کنید :

سارینا رضایی، ترانه سرا، نوازنده و خواننده

درسا ربیعی،خواننده و نوازنده

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by pouria (@pouria_jafari89)

پوریا و پوریا ها، سرمایه های موسیقی ایران زمین هستند. کسانی که عاشقانه با سختی ها و ناملایمات در راهی که انتخاب کرده اند می جگند، آب دیده می شوند و پیش می روند. موسیقی آن ها قوی و دلنشین است. مثل خودشان.

پوریا جعفری بازخوانی  ترانه بهار خاکستری – کاری از امیرعلی بهادری – را به شما تقدیم می کند :