«شاهین» در زمان تعطیلی سالن‌های سینما واکران آنلاین با استقبال خوبی از سوی مخاطب روبه رو شده بود بنابراین قراردادی با دو پبلتفرم منعقد شد و قرار شد برای نوروز 1400 فیلم به اکران آنلاین در آید اما چند ساعت قبل از پخش آنلاین تماسی مبنی بر توقف اکران بخاطر موضوع حساس فیلم برقرار شد.

کارگردان فیلم «شاهین» گفت: این فیلم اثری اجتماعی در ژانر ترسناک روانشناسانه است. سالار طهرانی کارگردان فیلم «شاهین» که توانسته با اکران در جشنواره‌های خارجی جوایز زیادی را به خود اختصاص دهد، در گفتگو با روابط عمومی فیلم درباره عدم دریافت مجوز برای اکران در داخل از کشور گفت:

تیم تولیدکننده فیلم «شاهین» بعد از پخش در جشنواره‌های خارجی و دریافت جوایز متعدد، بخاطر بازخورد مخاطب و عکس‌ها و تیزرهای منتشر شده، تصمیم گرفت این اثر را برای تماشاگر ایرانی هم به نمایش در آورد.


وی ادامه داد:

در این باره با نهاد مربوطه که باعث توقف اکران شده بود ارتباط ‌های لازم برقرار شده و ما امیدوار هستیم به زودی با رفع مشکل شاهد نمایش فیلم در ایران باشیم.

وی درباره دستاوردهای برون‌مرزی این فیلم یادآور شد:

در جشنواره‌های زیادی از دو جشنواره در انگلستان، ایالات متحده،آمریکای جنوبی، برزیل، هندوستان، آفریقا، سوریه، ترکیه و دیگر کشورها به نمایش در آمد که در هند تندیس بهترین فیلم و فیلمنامه، در برزیل جایزه بهترین طراحی صحنه و در ترکیه نیز به عنوان اثر برگزیده شناخته شود.

تیزر رسمی فیلم شاهین

 

تماشا کنید : ۱۲ سریال جدید درباره جادو و جادوگری برای علاقمندان به دنیای فانتزی

طهرانی درباره ویژگی‌های منحصر بفرد «شاهین» تشریح کرد:

یکی از ویژگی‌های این اثر که من را به دیده شدن فیلم امیدوار می‌کند، ارجینال بودن آن است که چه در شکل روایت داستان و چه در اجرا و جنس بازی شبیه به هیچ اثری نیست و جهان خود را دارد که همین امر توانسته آن را از دیگر آثار متمایز کند. فضای صحنه پردازی و نوع نگاه حجت اشتری طراح صحنه بسیار خاص است.


معرفی برنده فصل اول مسابقه مترونم :


همچنین طراحی لباس با اینکه نزدیک به زندگی واقعی است با رعایت یکسری اصول است. جنس بازیگری نیز می‌توان گفت که بهترین بازی علیرضا کمالی و بازی متفاوت گلاره عباسی، مهران رنجبر و فرزین محدث در نقش خاصی ظاهر شده اند و دیگر بازیگران که با بازی درخشانشان مطابق با ژانر فیلم فضای متفاوتی بوجود آورده اند.

وی درباره بازخورد مخاطبان این فیلم گفت:

بازخوردها تاکنون در کامنت‌ها و پیگیری‌ها در فضای مجازی و رسانه‌هایی که تیزرها و اخبار فیلم را منتشر کردند باعث شد ما به علاقه‌مندی مخاطب برای دیدن این اثر پی ببریم. جدای از این امر در اسفند 1399 که فیلم افتتاحیه‌ای در سینما آزادی داشت با بازخوردهایی روبه‌رو شدیم که نشان از مورد توجه قرار گرفتن «شاهین» از سوی تماشاگران بود.

مطالعه کنید : معرفی ۱۰۰ فیلم ترسناک تاریخ سینما | قسمت دوم

طهرانی درباره مراحل نگارش فیلمنامه «شاهین»و ژانر آن تشریح کرد:

نسخه اولیه فیلمنامه که من نوشته بودم «پسر صالح» نام داشت که با فضای سینمای اجتماعی و واقع‌گرای ایرانی فاصله داشت و من به پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتم آن را از فضای هالیوودی دور کنم و به فضای سینمای واقع گرا نزدیک کنم و از آنجا که قلم مهران رنجبر را دوست داشتم از وی خواستم تا فیلمنامه اثر را بنویسد.

با نگارش فیلمنامه «شاهین» سعی کردیم علی رغم فضای اجتماعی و زندگی واقع گرای ایرانی را در روایت و اجرا رعایت کنیم، تلاش کردیم قواعد ژانر وحشت را که ریشه در متن اولیه داشت نیز در نظر بگیریم. در زمان نگارش از مشاوره روانشاسان و روان‌پزشکان زیادی استفاده کردیم تا «شاهین» فضای سایکولوژیکال روان‌شناسانه هم داشته باشد.در حقیقت «شاهین» فیلمی اجتماعی در ژانر ترسناک روانشناسانه است.

وی درپایان سخنانش گفت:

از سولماز اعتماد که در جشنواره های خارجی توانست «شاهین» را به خوبی عرضه کند، تهیه‌کنندگان فیلم و موسسه سینمایی داریوش که مجری طرح کار بود، تشکر می‌کنم و من امیدوارم با اکران هرچه زودتر این فیلم برای مخاطبان ایرانی، تمامی تلاش‌ها و حمایت‌ها هرچه زودتر دیده شود.