رویای یک شب نیمه تابستان یک کمدی است که توسط ویلیام شکسپیر ج نوشته شده است. ۱۵۹۵ یا ۱۵۹۶. این نمایش در آتن اتفاق می افتد و شامل چندین داستان فرعی است که حول ازدواج تزئوس و هیپولیتا می چرخد. یک زیرمجموعه درگیری بین چهار عاشق آتنی است. یکی دیگر از گروهی متشکل از شش بازیگر آماتور بازی را که قرار است قبل از عروسی اجرا کنند تمرین می کند. هر دو گروه خود را در جنگلی می بینند که پری ها در آن دخالت می کنند و انسانها را دستکاری می کنند و درگیر دسیسه خانگی خود می شوند. این نمایش یکی از محبوب ترین های شکسپیر است که به طور گسترده ای اجرا می شود.


 

این نمایشنامه متشکل از چهار طرح بهم پیوسته است که با جشن عروسی دوک تزئوس آتن و ملکه آمازون ، هیپولیتا ، به هم پیوند می خورند ، که همزمان در جنگل و قلمرو پری لند ، در زیر نور ماه تنظیم می شوند.

شکسپیر یکی از خیره‌کننده‌ترین اشعار دراماتیک خود را در این نمایش‌نامه بی‌نظیر، به شکلی درخشان، محسورکننده و نوین به کار گرفته است که در پس تصویر رویایی و فانتزی آن، جدیت و مسائل اجتماعی قابل لمس هستند.

اطلاعات بیشتر

کارگردان مصطفا کوشکی
نویسنده ویلیام شکسپیر
طراح مصطفا کوشکی
مدیر تولید حسن جودکی
مجری طرح حسن جودکی
طراح صحنه مصطفا کوشکی
طراح لباس شیما میرحمیدی
طراح چهره‌پردازی سارا اسکندری
طراح نور علی کوزه گر
موسیقی بهرنگ عباسپور, گروه بمرانی
عکاس محمد صادق زرجویان
گرافیک محمد صادق زرجویان
مشاور کارگردان هستی حسینی
مشاور رسانه‌ای بابک احمدی
بازیگر روشنک گرامی, مجید نوروزی, شهروز دل افکار, هومن کیایی, علیرضا کی منش, خاطره حاتمی, غزل شجاعی, سجاد ‌باقری

یک جنگل طلسم شده جای یک دادگاه ناعادلانه را می‌گیرد. در آتن، سرپیچی دختری از ازدواج اجباری، باعث می‌شود که دختر به همراه معشوقش مجبور به فرار و پناه بردن به اعماق جنگل شود. این دو نیز توسط دو جوان دیگر، که بر اساس قانون باید با آنها ازدواج می‌کردند، دنبال می‌شوند.

در جنگل گروهی از بازیگران تازه‌کار به بازآفرینی یک نمایش‌نامه مشغول می‌شوند، در حالی‌که پادشاه پریان به روش‌های مختلف آنها را فریب می‌دهد. جنی خبیث با استفاده از شیره‌ی یک گل جادویی مسیر عشق را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که ملکه پریان عاشق یک الاغ شود؛ در انتهای این نمایش، ملکه و پادشاه پریان آشتی کرده؛ عشاق، معشوق خود را یافته و به شهر باز می‌گردند و نمایش با یک صحنه رویایی مراسم جشن عروسی به پایان می‌رسد.

در سال ۱۹۷۰ ، پیتر بروک نمایشنامه شرکت سلطنتی شکسپیر را در یک جعبه سفید خالی به روی صحنه برد که در آن جن های مردانه مشغول ترفندهای سیرک مانند بودند. بروک همچنین ایده محبوب متعاقب آن را در مورد دو برابر کردن تیزوس / اوبرون و هیپولیتا / تیتانیا ارائه داد ، گویی می تواند نشان دهد که دنیای پریان نسخه آینه ای از جهان فانی است. بازیگران بریتانیایی که در تولید بروک نقش های مختلفی داشتند ، شامل پاتریک استوارت ، بن کینگزلی ، جان کین (پاک) و فرانسیس دو لا تور (هلنا) بودند.

تماشا کنید : فیلم تیاتر بالاخره این زندگی مال کیه؟

پلاک۵۲ با همکاری تیوال برای اولین بار امکان تماشای مجموعه ای ناب از فیلم تیاترهای ایرانی را برای هم وطنان خارج از کشور فراهم آورده است. این فیلم تیاترها همگی به صورت کاملا قانونی و با احترام به حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان به شما تقدیم می شود تا علاوه بر تماشای یک اثر نمایشی ممتاز،‌ از هنرمندان ایرانی در این روزهای بسیار سخت حمایت شود. قدردان شما هستیم.