نخست وزیر جاستین ترودو امروز شنبه شانزدهم ماه می ، سخنان روزانه خود را با اشاره به فردا روز جهانی مبارزه با دگرباش هراسی است ، شروع کرد و گفت که ما هر سال در این روز به دگرباشان نشان می دهیم که حامی و پشتیبان آن ها هستیم و هیچ گونه خشونت و بی احترامی نسبت به آن ها را قبول نمی کنیم.

نخست وزیر گفت که این وظیفه همه ما است که کانادا را تبدیل به کشوری کنیم که هر شخصی به آنچه که هست و به آنکه عشق می ورزد، افتخار کند. در ادامه نخست وزیر به مشکلاتی که در این دوران اقشار مختلف مردم با آن روبه رو هستند پرداخت و گفت که دولت با برنامه های حمایتی خود همواره سعی بر آن داشته تا فشار اقتصادی را بر روی دوش مردم کم کند.

اولین واکسن کانادایی

نخست وزیر سخنان خود را با این خبر خوب که سازمان بهداشت کانادا با انجام اولین تست بالینی واکسن احتمالی کووید-۱۹ موافقت کرده ادامه داد و گفت که اگر نتایج مطالعات مثبت باشد،‌این واکسن را همین جا در خانه تولید خواهیم کرد.

سازمان بهداشت کانادا با انجام اولین تست بالینی واکسن کووید-۱۹ موافقت کرده است.

حمایت دولت از زنان در برابر خشونت خانگی

نخست وزیر همچنین به وعده چند هفته پیش خود مبنی بر اختصاص بودجه ۴۰ میلیون دلاری برای توسعه پناه گاه های امن برای زنان آسیب دیده و ۱۰ میلیون دلار برای اسکان اضطراری کودکان و زنان بومی پرداخت. وی بیان داشت که تا امروز بیش از ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور این کمک ها را دریافت کرده اند. نخست وزیر به بسته ۳۵۰ میلیون دلاری دولت برای سازمان هایی مانند صلیب سرخ و Canda Way اشاره کرد و گفت سازمان های مرتبط می توانند از روز سه شنبه برای دریافت این کمک ها درخواست خود را ثبت کنند.

خبر خوب برای والدین

جاستین ترودو خبر خوبی هم برای والدین داشت. او گفت که برای ماه می ، به Canada Child Benefit معادل ۳۰۰ دلار برای هر فرزند اضافه می شود و چهارشنبه آن را دریافت خواهید کرد. اما این تنها خبر خوب او نبود. ترودو ادامه داد که از بیستم ماه جولای CCB برای سال مجدد اضافه خواهد شد. او گفت که در طول ۳ سال گذشته هر سال در تابستان CCB افزایش پیدا کرده و امسال هم از این قائده مستثنی نخواهیم بود.

دولت ۳۰۰ دلار بیشتر برای CCB در ماه می برای هر کودک می پردازد.

حمایت از زنان کارآفرین

نخست وزیر گفت یکی از اقشار جامعه که در بحران اخیر صدمه بیشتری دیده اند، زنان کارآفرینی هستند که کسب و کار کوچکی برای خود داشته اند. برای حمایت از زنان کارآفرین دولت مبلغ ۵۰ میلیون دلار اختصاص داده است.

کمک به صلیب سرخ کانادا

نخست وزیر ترودو امروز به زحمات ارزشمند صلیب سرخ کانادا در این روزهای سخت اشاره کرد. او گفت که صلیب سرخ هم این روزها با مشکلاتی مواجه است زیرا از یک سو درخواست ها از این نهاد به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر تعداد داوطلبان خدمت کاهش داشته است. برای همین دولت او مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار به صلیب سرخ کمک می کند تا صرف توسعه و تجهیز این سازمان بشود.

نخست وزیر در پایان با کودکان و نوجوانان سخن گفت و از آن ها خواست که قوی باقی بمانند تا از این روزهای سخت با هم گذر کنیم و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.