نخست وزیر جاستین ترودو امروز جمعه پانزدهم ماه می ، سخنان روزانه خود را با اشاره به روزهای سختی که کشور در طول چند ماه گذشته با آن روبه رو بوده آغاز کرد و گفت که توجه به تحقیق و پژوهش، کلید ما برای رسیدن به آینده ای روشن تر است.

حمایت دولت از پژوهشگران و محققان شروع می شود

او گفت که به دلیل شرایط موجود بسیاری از آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی فعالیت خود را متوقف کرده اند برای همین محققان و پرسنل این مراکز ممکن است نگران آینده شغلی خود باشند. به همین منظور نخست وزیر امروز اعلام کرد که دولت او مبلغ  ۴۵۰ میلیون دلار برای حمایت از محققان و مراکز تحقیقاتی اختصاص داده است که می تواند پلی برای گذر به دورانی بهتر باشد.

نخست وزیر در ادامه بیان داشت که بسیاری از مردم کار خود را از دست داده اند اما، با بازگشایی تدریجی اقتصاد و برگشتن به روال عادی، لازم است که مردم دوباره کار و فعالیت خود را شروع کنند و جانی دوباره به جامعه و اقتصاد کشور ببخشند. او گفت دولت به این منظور پرداخت یارانه حقوق (Canada Emergency Wage Subsidy) را در ماه مارچ اجرایی کرد تا بتواند ارتباط مردم را با شغل خود حفظ کند.

مدت زمان پرداخت یارانه حقوق افزایش می یابد

نخست وزیر گفت کسب و کارها نیاز دارند که برای شروع فعالیت خود، پرسنل خود را به کار فرا بخوانند و یا حتی تعداد بیشتری استخدام کنند برای همین پرداخت یارانه حقوق به مدت ۳ ماه دیگر و تا پایان ماه آگوست تمدید می شود. او گفت حالا کارفرمایان اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت تا با قدرت برای راه انداختن چرخ اقتصاد کشور تلاش کنند و نخست وزیر از آن ها خواهش کرد که کارمندان خود را دوباره به کار دعوت کنند.

نخست وزیر از کارفرمایان خواهش کرد که کارمندان خود را دوباره به کار فراخوانند. به این منظور نخست وزیر از کارفرمایانی که هنوز برای دریافت یارانه حقوق اقدام نکرده اند دعوت کرد تا این کار را انجام دهند.

او گفت که افزایش درآمد شرکت ها نباید مانعی برای دریافت یارانه در ماه های آتی باشد. لازم به توضیح است که در حال حاضر شرکت هایی که در آپریل و می حداقل ۳۰درصد کاهش درآمد داشته اند می توانند برای دریافت یارانه حقوق ثبت نام کنند.

هزاران کار تابستانی برای دانش آموزان

نخست وزیر در ادامه گفت که هدف دولت او از ابتدا حمایت از اقشار مختلف مردم برای گذر از این دوران بوده است و همانطور که در طول هفته های قبل وعده داده بود، تعدا کار تابستانی برای محصلین و فارغ التحصیلان امسال را افزایش می دهند. او گفت با افتخار اعلام می کنم که امروز اولین سری فرصت های شغلی اعلام شده و هزاران شغل در هفته های آتی معرفی می شوند و خواست که به وب سایت Job Bank مراجعه کنند.

اگر کار تابستانی پیدا نکردید دولت به شما پول می دهد

نخست وزیر ادامه داد که اگر دانش آموز و یا فارغ التحصیلی امسال که موفق به پیدا کردن شغل مورد نظر خود نشد، می تواند برای از امروز برای دریافت کمک از بسته حمایتی Canada Emergency Student Benefit ثبت نام کند.

خبرهای خوب مالیاتی

جاستین ترودو همچنین ادامه داد که امروز اخبار خوبی برای والدینی که Canada Child Benefit دریافت می کنند و کسانی که واجد شرایط GST/HST Credit هستند نیز دارد.او گفت که اگر کسی نتواند مالیات خود را تا ماه جون پرداخت کند، مزایای دریافتی او تا پایان ماه سپتامبر قطع نخواهد شد اما از مردم خواست که در اسرع وقت مالیات خود را اعلام کنند. نخست وزیر در پایان به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.