استاندار تهران روز دوشنبه اعلام کرد که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا، فعالیت برخی مشاغل در پایتخت به مدت یک هفته تعطیل می‌شود.

رسانه‌های ایران به نقل از انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران اعلام کردند که باشگاه‌های ورزشی، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده از جمله مراکزی هستند که فعالیت آنها به مدت یک هفته متوقف خواهد شد.

به گفته استاندار تهران کافه‌ها، قهوه خانه‌ها، باغ وحش، چایخانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، موزه و باغ موزه‌ها، سینما، تئاتر، تالارهای پذیرایی، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سراها، کتابخانه‌ها و سایر آموزشگاه‌ها نیز به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند.

مقامات ایران در حالی تصمیم به تعطیلی برخی مشاغل و فعالیت‌ها در تهران گرفته‌اند که آمارها از روند صعودی موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ در ایران از اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) حکایت دارد. انوشیروان محسنی بندپی همچنین گفت: هرگونه تجمع شامل مراسم عروسی و برگزاری مراسم ترحیم و همایش‌ها برای یک هفته از تاریخ ابلاغ ممنوع است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ این تدابیر روند رو به رشد بیماری کووید ۱۹ در استان تهران کنترل شود.

خبر محدودیت‌های تردد در سطح کشور تکذیب شد

از سوی دیگر حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی-انتظامی ستاد ملی کرونا گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اعمال برخی محدودیت‌های تردد در سطح کشور را تکذیب کرد. وی گفت:

آنچه که به عنوان خبر اعمال محدودیت‌ها در سطح شهرهای کشور در فضای مجازی دست به دست می‌شود از اساس کذب است و مربوط به زمانی است که قرار بود طرح فاصله گذاری اجتماعی در فروردین ماه اجرایی شود.

مقامات ایران در حالی تصمیم به تعطیلی برخی مشاغل و فعالیت‌ها در تهران گرفته‌اند که آمارها از روند صعودی موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در ایران از اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) حکایت دارد. شمار روزانه جان باختگان همه‌گیری این بیماری نیز از اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد) سیر صعودی پیدا کرده است. تعداد روزانه قربانیان شیوع ویروس جدید کرونا در ایران روز دوشنبه برای دومین بار بیش از ۲۰۰ نفر بود. بنا به آمار رسمی تاکنون ۱۳ هزار و ۳۲ نفر در ایران بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.