سمیـرا پسندیده و هلیـا محمدی دو بانوی هنرمند هستند که گروه موسیقی دوعت را شکل داده اند. سمیرا مدرک مهندسی عمران از دانشگاه رامسر و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه لاهیجان دارد. او از سال ۱۳۸۸ با فراگیری ساز ویولن پا به دنیای موسیقی می گذارد و پس از آن با شرکت در دوره های مبانی و سلفژ، آواز و ردیف موسـیقی سنتی،‌ صدا سازی و آموزش موسیقی کودک توسط اساتید صاحب نام، دایره دانش و تجربه خود را توسعه می دهد. سمیرا پسندیده از سال ۱۳۹۴ در گروه کُر فیلارمونـیک مارلیک عضویت داشته و سابقه حضور در گروه کُر ارکستر گیلان و همخوان در کنسرت های استاد ناصر مسعودی را در کارنامه هنری خود دارد. او همچنین از سال ۱۳۹۴ دوره های مختلف موسیقی را تدریس می کند.

سمیرا پسندیده

هلـیا محمدی دانش آموخته مهندسی برق است. هلیا نیز دوره های تئوری موسیقی و مبانی سلفژ مقدماتی و پیشرفته و آموزش ساز پیانو را با بهترین اساتید موسیقی ایران پشت سر گذاشته و در مستر کلاس استاد رازمیک اوهانیان حضور داشته است.

او از سال ۱۳۹۲ در گروه های کُر مختلفی از جمله کر فیلارمونیک مارلیک هنرنمایی کرده و در حال حاضر در شهر رشت تئوری موسیقی، سلفژ و موسیقی به کودکان را تدریس می کند.

هلیا محمدی

 

شکل گیری گروه دوعت اتفاقی محترم و مبارک در دنیای موسیقی ایران است. هم خوانی زیبا و سرشار از احساس ناب این دو بانوی هنرمند در مدت زمان کوتاهی مرزها را پشت سر گذاشته و بر دل های زیادی در گوشه و کنار این عالم گیتی به لطافت خانه کرده است.

 

 

سمیرا پسندیده و هلیا محمدی کاری ارزشمند در عرصه موسیقی ایران انجام داده اند، از آن کارهایی که ماندگار است و نوید تولد ستاره ای درخشان در آسمان موسیقی ایران زمین را به ما می دهد.

 


با سپاس فراوان ازخانم پرتو مشرف 

مشاور خوشنام خرید و فروش مسکن در ونکوور بزرگ با سال ها تجربه – تماس: ۶۰۴۵۰۶۸۶۶۸


 

ترانه زیبای اوچوم سیاهه ( چشمان سیاه) تقدیم به همراهان پلاک۵۲

سوپرانو: هلیا محمدی

متسوسوپرانو: سمیرا پسندیده

تنظیم کننده : مهیار جوانبخت

صدابردار: سروش شجاع طلب

فیلمبردار: امین مهدوی

ملودی اصلی از یک آهنگ روسی به نام چشمان سیاه اقتباس شده است. برگردان این ترانه به زبان گیلکی آقای روزبه رخشا و آهنگساز اقای کریستف رضایی می باشند.