شرکتی که پشت یک کمپین اینستاگرامی است که قول داده بود، هر بار که شخصی عکسی از حیوان خانگی خود را به اشتراک می‌گذارد، یک درخت بکارد، اما حالا می‌گوید این روند از کنترل خارج شده است و نمی‌تواند میلیون‌ها درخت را که تعهد داده‌اند بدون کمک بکارد.

شرکت Plant A Tree روز دوشنبه مسئولیت شروع این کمپین را برعهده گرفت که با برچسب “Add Yours” مشخص شده که روی آن نوشته شده است: “ما برای هر عکس حیوان خانگی 1 درخت می کاریم” و دارای ایموجی از یک سگ است.

شرکت Plant A Tree یک شرکت مستقر در فلوریدا است که گردنبندهایی از صفر تا 30 دلار آمریکا می فروشد و می گوید که بودجه اینکار صرف کاشت درخت می شود. این شرکت در وب سایت خود می گوید که از یک میلیون هدف خود بیش از 6500 درخت کاشته است، اما مشخص نمی کند که این درختان کجا، چه زمانی و توسط چه کسی کاشته شده اند.


گپ و گفت با علیرضا خوشگو ، ناجی سگ های بی سرپرست در ایران – تماشا کنید


سایت تجارت الکترونیک همچنین اطلاعاتی در مورد چشم انداز یا کارکنان شرکت ندارد، که باعث شده برخی ادعا کنند که شرکت ممکن است قانونی نباشد.

Imma ، دختری مجازی اینستاگرام

شرکت Plant A Tree در مجموعه ای از اسلایدهایی که در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد، توضیح داد که این ابتکار عمل را به عنوان یک “کمپین سرگرم کننده درختکاری که در آن ما می توانیم حیوانات خانگی شگفت انگیز خود را به نمایش بگذاریم” آغاز کرده است.

اخلاق سگی داشته باشیم

با این حال، این شرکت می گوید که این کمپین به سرعت شروع شد.

شرکت Plant A Tree روز دوشنبه در اینستاگرام نوشت:

“ما بلافاصله متوجه شدیم که ما منابع کافی برای کاشت این تعداد درخت را نداریم، بنابراین 10 دقیقه بعد آن را حذف کردیم. حتی پس از حذف آن اتفاقات از کنترل ما خارج شدند.”

آیا بابت هر عکس از حیوانات خانگی در اینستاگرام یک درخت کاشته می شود؟

تا صبح روز سه شنبه، بیش از 4.2 میلیون عکس حیوان خانگی با استفاده از این استیکر در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

شرکت Plant A Tree اعلام کرد که اینستاگرام فقط نام شرکت را از روی پست حذف کرد و استیکر را به طور کامل از پلتفرم رسانه های اجتماعی حذف نکرده و باعث سردرگمی در مورد اینکه چه کسی این روند را شروع کرده است و چه کسی این درختان را کاشته است شده.

شرکت Plant A Tree در این پست گفت که حذف نام و پستش و نه خود استیکر “به نظر یک باگ اینستاگرام است.” این شرکت کاربران را تشویق کرد که پست خود را برای رفع مشکل به غول رسانه اجتماعی گزارش دهند.

منبع:  CTVNews.ca