موسیقی ایرانی ، استاندارد بین المللی

گپ و گفت با نیکیتا و شری ام

خیلی از ما نیکیتا را از برنامه استیج به خاطر داریم. همان زمان که با خواننده ای جوان و با استعداد آشنا شدیم که با مهارت می خواند و می رقصید و چشم های ما را روی صحنه به دنبال خود می کشید. وقتی که فهمیدیم او متولد نیشابور است اما در یک سالگی به همراه خانواده از ایران خارج و در سوئد بزرگ شده و حالا با تمام وجود سعی می کند که کلمات را درست ادا کند و به فارسی بخواند، هنرش معنی عشق پیدا کرد. عشق به زبان مادری، عشق به ایران و ایرانی بودن.

اجرای نیکیتا در استیج

 

برنامه استیج نقطه شروع و یا پایان برای فعالیت های هنری نیکیتا نبود

او خیلی قبل از این برنامه پا روی استیج گذاشته بود و بعد از آن هم از روی استیج پایین نیامد. البته تا قبل از این برنامه به زبان انگلیسی می خواند. وقتی که با نیکیتا صحبت را شروع کردیم متوجه شدیم که بزرگ فکر می کند و اهداف مشخصی را در دنیای موسیقی برای خودش تعیین کرده است.

گپ و گفت با زیبا شیرازی – خواننده،نوازنده و ترانه سرا

نیکیتا

گفت که یکی از آرزوهایش این است که موسیقی ایرانی جایگاه بین المللی پیدا کند و دوست دارد روزی را ببیند که یک موزیک ایرانی در بین ده آهنگ برتر دنیا قرار گرفته است. او اعتقاد دارد که موسیقی ایرانی اگر با استانداردهای بین المللی اجرا شود، قابلیت جهانی شدن را دارد.

یکی دیگر از ویژگی های همکاری نیکیتا و شری این است که تا حالا در صنعت موسیقی ایران کمتر شاهد شکل گیری یک گروه موسیقی دخترانه بوده ایم. گروهی که می تواند حرف هایی نو داشته باشد.

شری ام

هنرمند دیگری که با او صحبت کردیم، شری ام است. شری به صورت حرفه ای موسیقی را در ایران شروع کرده و حالا چند سالی است که از ایران خارج شده و در اتریش اقامت دارد. سبک خاص خودش را دارد که شاید در بین هنرمندان ایرانی کمتر مانند او را دیده باشیم. سبکی که بیشتر حال و هوای غیر ایرانی آن هم با چاشنی آمریکای لاتین دارد. سبکی پر از انرژی که می تواند موسیقی ایرانی را برای غیر ایرانی هم جذاب و هیجان انگیز کند.

شری ام

اما آشنایی نیکیتا و شری هم داستان جالبی دارد که بهتر است آن را از زبان خودشان بشنوید. اینکه دو هنرمند رشد یافته در دو فرهنگ متفاوت، به هم برسند و کاری مشترک را شروع کنند، فقط می تواند از جادوی موسیقی باشد. جادویی که مرزها و محدودیت ها را از بین می برد و دل ها را به هم نزدیک می کند.

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید

خلاصه فیلم گپ و گفت با نیکیتا و شری ام


 

 

۶ ساعت بعد

هدف این همکاری در ابتدا تهیه چند تک آهنگ بوده اما وقتی که نتیجه کارشان با استقبال مردم روبه رو می شود، تصمیم می گیرند که با هم روی یک آلبوم کار کنند و تورهایی برای طرفدارانشان داشته باشند. حاصل این همکاری تا حالا دو موزیک به نام های بد و ۶ ساعت بعد بوده و امیدوار هستند که تا پاییز از آلبومشان هم رونمایی کنند.


گپ و گفتی متفاوت با رضا روحانی


یکی دیگر از ویژگی های همکاری نیکیتا و شری این است که تا حالا در صنعت موسیقی ایران کمتر شاهد شکل گیری یک گروه موسیقی دخترانه بوده ایم. گروهی که می تواند حرف هایی نو داشته باشد.

نیکیتا و شری ام

گپ و گفت این شماره پلاک ۵۲ با نیکیتا و شری هم مانند دو شماره قبلی،‌ با رعایت کامل توصیه های بهداشتی و با استفاده از حداقل امکانات موجود در خانه ها انجام شده است. نیکیتا در سوئد، شری در اتریش و ما در کانادا هستیم و امیدواریم شما هم هر کجا که هستید، شاد و سلامت باشید و از دیدن آن لذت ببرید:

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید