نخست وزیر جاستین ترودو امروز پنجشنبه بیست و پنچم ماه جون سخنان خود را با اشاره به مشکلاتی که دانش آموزان و فارغ التحصیلان در تابستان امسال برای پیدا کردن کار با آن روبه رو هستند شروع کرد.

نخست وزیر گفت همانطور که ماه آپریل اعلام کرده بوده که ۹ میلیارد دلار به حمایت از دانش آموزان اختصاص پیدا می کند، دولت به دانش آموزان ماهانه تا ۱۵۰۰ دلار در تابستان پرداخت کند تا بتوانند هزینه های زندگی خود را مدیریت کنند. نخست وزیر همچنین گفت که دولت متعهد به ایجاد ۱۶ هزار شغل تابستانی برای دانش آموزان است.

دولت به دانش آموزان واجد شرایط بر اساس ساعت کاری که داوطلبانه انجام می دهند، ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار پرداخت خواهد کرد.

پرداخت نقدی به داوطلبان

نخست وزیر همچنین امروز از برنامه دولت برای پرداخت مالی به دانش آموزان و فارغ التحصیلانی که در تابستان امسال کار داوطلبانه انجام می دهند رونمایی کرد.  بر اساس این برنامه که Canada Student Service Grant نام دارد، به دانش آموزان واجد شرایط بر اساس ساعت کاری که داوطلبانه انجام می دهند، ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار پرداخت خواهد شد. زمان انجام کار داوطلبانه  از ۱۸ ماه جون تا ۱۵ ماه سپتامبر در نظر گرفته می شود.

نخست وزیر اعلام کرد که امروز پرتال I Want to Help توسط دولت شروع به کار خواهد کرد ( اطلاعات بیشتر ) و متقاضیان می توانند در آن ثبت نام کنند.

۱۰۰۰۰ فرصت کارآموزی و آموزش های کاربردی از طریق همکاری دانشگاه ها و بخش خصوصی برای دانش آموزان ایجاد می شود.

ده هزار فرصت کارآموزی و آموزش کاربردی

نخست وزیر همچنین اعلام کرد که دولت با سرمایه گذاری معادل ۴۰ میلیون دلار ، ۱۰۰۰۰ فرصت کارآموزی جدید از طریق Mitacs ایجاد کرده است. این فرصت ها که با همکاری دانشگاه ها و بخش خصوصی به وجود می آید، به دبیرستانی ها کمک می کند که مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را به دست بیاورند.

نخست وزیردر ادامه توضیحاتی در خصوص سایرحمایت های دولت از دانش آموزان و پروژه های تحقیقاتی ارائه کرد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.