گالری امسال بیست و پنجمین فیلم از سری فیلم های جیمزباند قرار است که به زودی در سینماها به نمایش درآید. البته اگر اوضاع همه گیری کرونا از آنچه که هست بدتر نشود.

قرار بود فیلم در اواخر آپریل امسال به نمایش درآید، اما به دلیل کرونا به نوامبر امسال منتقل شد. فیلم که از سال ۲۰۱۶ کلید خورد، از همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه شد. در ابتدا قرار بود دنی بویل کارگردان اسکار گرفته و معروف سینمای انگلستان که آثار برجسته ای چون قطار بازی، میلیونر زاغه نشین و ۱۲۷ ساعت را در کارنامه ی کاری اش دارد، کارگردانی فیلم را بر عهده گیرد.

دنیل کریگ و آخرین جیمز باند

اما در آگوست سال ۲۰۱۸ او و فیلم نامه نویس جان هادج بخاطر اختلاف نظر با استودیو یونیورسال از پروژه کنار کشیدند. در این زمان کری جوجی فوکوناگا فیلم نامه نویس و کارگردان جوان جایگزین دنی بویل شد.

دنیل کریگ با جیمز باند خداحافظی می کند دنیل کریگ بازیگر خوشتیپ همچون سال­های گذشته، و البته اینطور که گفته شده برای آخرین بار، نقش جیمزباند را بازی می کند. له‌آ سدو بازیگر کهنه کار فرانسوی، رامی ملک بازیگر مهم این سالهای انگلیسی-مصری که نقش دشمن باند بر عهده ی اوست، کریستوف والتز بازیگر آلمانی-اتریشی که اگر طرفدار فیلم های تارانتینو بوده باشید او را در فیلم های حرام زاده‌های بی آبرو و جنگو دیده اید، لاشا لینچ، بن ویشاو و … بازیگران این فیلم هستند.

دنیل کریگ که ظاهرا از بازی در نقش جیمز باند هرگز راضی نبوده، یکبار در سال ۲۰۱۵ گفته بود که حاضر است رگ دستش را بزند تا یکبار دیگر در این نقش بازی کند.

هانس زیمر در کنار جیمز باند

موسیقی فیلم بر عهده ی هانس زیمر معروف است که در دو دهه ی اخیر تبدیل به امضای بسیاری از فیلم های کریستوفر نولان شده است. در این فیلم، پنج سال بعد از به زندان رفتن بلوفلد با بازی کریستوف والتز، باند مجددا فراخوانده می شود و باید برای نجات جهان از یک حمله بیولوژیکی مجددا باید دست به کار شود.

 




 

له آ سدو در مورد این فیلم اینطور اظهار نظر کرده است که:

فیلم بسیار تاثیر گذاری است. شرط می بندم گریه تان خواهد گرفت. من که فیلم را دیدم گریه کردم، که موضوع غریبی است، چون خودم در فیلم هستم.

دنیل کریگ که ظاهرا از بازی در نقش جیمز باند هرگز راضی نبوده، یکبار در سال ۲۰۱۵ گفته بود که حاضر است رگ دستش را بزند تا یکبار دیگر در این نقش بازی کند. وقتی از او پرسیده شد آیا کارگردانی این مجموعه را در آینده خواهد پذیرفت یا نه، به رسانه آلمانی گفت:

نه به هیچ وجه! می‌خواهم بروم خانه، غذایی بخورم و بخوابم. اگر کارگردان باشید، باید شب‌ها را هم پای تلفن با تهیه‌کننده‌ها و فیلم‌نامه‌نویس‌ها سر کنید. و بعد از آن که فقط دو ساعت خوابیدید، دوباره به صحنه فیلمبرداری برگردید. نه، متشکرم!