نخست وزیر جاستین ترودو امروز چهارشنبه ششم ماه می، به دلیل حضور در مراسم بدرقه شش سرباز کشته شده در سانحه سقوط هلی کوپتر ،سخنان روزانه خود با مردم درباره شرایط کشور در بحران کووید-۱۹ را لغو کرد. لازم به توضیح است که ارتش کانادا امروز مراسم ویژه ای را برای احترام به شش نفری که در سقوط هلی کوپتر در سواحل یونان کشته شدند ، در پایگاه نظامی CFB Trenton در انتاریو برگزار می کند.

هلیکوپتر سیکلون حامل شش عضو نیروهای مسلح در ۲۹ آوریل در پایان یک ماموریت آموزشی ناتو هنگام بازگشت به ناو HMCS Fredericton در دریای Ionian سقوط کرد. یک پیکر ، پنج مفقود در پی این حادثه، جستجوهای گسترده برای یافتن بقایای سرنشینان این هلی کوپتر آغاز شد اما در نهایت فقط پیکر Abbigail Cowbrough پیدا شد و مابقی مفقود هستند. برای همین در مراسم امروز فقط یک تابوت حمل می شود. اما مطابق قوانین ارتش،‌ پرسنل نیروهای مسلح که بقایای آن ها پیدا نشود به صورت نمادین با سربندهایی که بر روی بالش قرار گرفته اند، بدرقه می شوند. در مراسم امروز ، مراسم راهپیمایی بدرقه این سربازان در بزرگراه قهرمانان (Highway of Heroes) از ترنتون به تورنتو ادامه خواهد یافت.

در حالی که همیشه چنین راهپیمایی ها به طور سنتی با تجمع مردم در کنار بزرگراه همراه بوده اند، دولت انتاریو مردم را به خاطر COVID-19 تشویق به تماشای مراسم از خانه کرده است.