شنیدیم که با شیوع ویروس کرونا در جهان، بازار لوازم آرایشی دچار نوسانات شده، امروز به سراغ یکی از فروشندگان این صنف حیاتی می رویم و از افت و خیز فروش این محصولات باخبر می شویم.

 

_ سلام جناب، لطفا از تاثیر ویروس کرونا بر میزان فروش لوازم آرایشی برامون بگید.
  •  سلام. ببین جوون من بیست ساله در این صنف فعالم اصلا خودم رییس اتحادیه هستم. تا حالا شوک های اجتماعی و تغییر مد، خیلی رو بازار کار ما تاثیر گذاشته. الانم بازار دست کروناست. کلا همه چی عوض شد.
_ میشه بیشتر توضیح بدید؟
  •  الان از تجربه هام در این مسیر بگم پس فردا فمنیست ها، کمپین حمایت از زیبایی ذاتی زنان و دختران راه نندازند و کارو کاسبی ما رو کساد کنند؟!
_ نه آقا من از همین رسانه به ملت شریف عرض می کنم که لوازم آرایش صرفا برای زیباتر دیده شدن خانوما استفاده میشه و شاعر هم که می گوید هرکی یارش خوشگله تره جاش تو بهشته. حالا شما بفرما.

 

یه دوره ای آرایش خلیجی مد می شد ما هم کل مغازه رو غلیظ و پررنگ می چیدیم. رژ لب های طیف بنفش سیر تا جیگری و نارنجی آتشین، مد بود.

  •  ما این همه سال میدونستیم نیاز بازار چیه. مثلا یه دوره ای آرایش خلیجی مد میشد ما هم کل مغازه رو غلیظ و پررنگ می چیدیم. رژ لب های طیف بنفش سیر تا جیگری و نارنجی آتشین، مد بود. سایه هایی که تو سیاهی شب، طرف چشماشو باز و بسته می کرد انگار برق شهر می رفت و میومد و رژ گونه های که رو صورت حکم چهارتا کشیده ی آبدار رو داشت. همه چیز با کنتراست بالا فروش میرفت. پیک درآمد ما همون دوران بود. دل ها خوش بود. پسرها زن میگرفتن. دخترا شوهر می کردن، بالطبع ملت هم جشن عروسی می رفتن.
 _ چه جالب. پس اون زمان پررنگی مد بوده.
  • بله. مثلا تابستونا کرم ضد افتاب و ضد آب، فروش بالایی داشت. الان کو آب و استخر، ملت خیلی هنر کنند یه پیاله آب پای گلدونشون بریزن. کو آفتابی که به چشم دیده بشه. همه تا لنگ ظهر خوابند بقیه شم پای تلویزیون یا تو آشپزخوونه. طولانی ترین سفرشون نهایتا رو پشت بووم و دید زدن محله از ارتفاع شده. یه دوره ی دیگه ای همه عاشق قیافه ی نچرال خودشون بودند و کمر بازار رو شکوندند با این انتخابشون. دریغ از فروش حتی یه دونه موچین. ابروهای موکتی مد شد. صورت جن دیده و بدون سرخاب و سفیداب تا مدت­ها تو بورس بود. طرف از خواب پا می­شد صورت نشسته لباس عوض می کرد می رفت کنفرانس چگونه اعتماد به نفس خودتان را تقویت کنید. تنها فرقش با آقایون فقط ریش و سبیل بود.
_ الان در دوران کرونا اوضاع چطوری می ­گذره؟

 

اگه فرض کنیم صورت از وسط به دو قسمت بالای ماسک و زیر ماسک تقسیم بشه. ما درآمدمون در حال حاضر فقط از بالای ماسک هست.

  •  والا کرونا هم خوب بود هم بد. اگه فرض کنیم صورت از وسط به دو قسمت بالای ماسک و زیر ماسک تقسیم بشه. ما درآمدمون در حال حاضر فقط از بالای ماسک هست. فروش انواع خط چشم و مژه مصنوعی و لنزهای طبی و غیر طبی گرفته تا ریمل های حجم دهنده و سایه های جورواجور.

 

_ خب پس تکلیف بقیه لوازم ارایشی چی میشه؟
  •  هیچی دیگه. کارتن کارتن رژلب رو مرجوع کردیم. خط لب و رژ گونه رو هم فرستادیم کنج انبار. الان دلبری ها فقط از طریق چشم و ابرو انجام میشه.

 

البته روی حرکات چشم و ابروتون هم باید بیشتر کار کنید. مثلا باید به مرحله ای برسید که غم، شادی، خشم و سایر احساساتون از حالت چشم­ها و ابروهاتون مشخص بشه!

 الان دلبری ها فقط از طریق چشم و ابرو انجام میشه. اصلا من توصیه ام به خانم های به روز و آپدیت اینه که هرچی میخوان هزینه کنند، در حال حاضر باید تو این نواحی صورت باشه. در روزگار کوویدی و این رکود اقتصادی بهتره به جای هزینه ­ی عمل بینی و کاشت گونه و زاویه سازی فک و ردیف کردن دندونا، دو زار خرج چشم و ابرو کنید و تا پایان روز ماسکتونو در نیارید. الان دیگه مهم نیست دندونات کامپوزیتن یا نه چون همش زیر ماسکه. مصلحت در اینه که تمرکزتونو بذارید در رفع گودی زیر چشم و چروک های اطرافش.

از میترا بخشی زاده بخوانید: معلم ها کرونا نمی گیرند 

البته روی حرکات چشم و ابروتون هم باید بیشتر کار کنید. مثلا باید به مرحله ای برسید که غم، شادی، خشم و سایر احساساتون از حالت چشم­ها و ابروهاتون مشخص بشه، در این زمینه لنزها و پرایمرهای چشم خیلی میتونه کمکتون کنه.

مخلص کلام اینکه در روزگار کوئیدی و این رکود اقتصادی بهتره به جای هزینه­ ی عمل بینی و کاشت گونه و زاویه سازی فک و ردیف کردن دندونا، دو زار خرج چشم و ابرو کنید و تا پایان روز ماسکتونو در نیارید.