بیلبورد پلاک۵۲ | پلاک ۵۲

آخرین شماره مجله پلاک52

بیلبورد پلاک۵۲

در بیلبورد چهل و هشتم پلاک ۵۲، میزبان آیسان توحیدی، نوازنده و مدرس گیتار پاپ و فلامنکو، خواننده، شاعر و ترانه سرا از تهران بودیم و شما را به تماشای اجرای زیبای ترانه  Betty از تیلور سویفت توسط آیسان دعوت می کنیم.

در چهل و هفتمین برنامه بیلبورد پلاک۵۲ ، نیکو از تهران را به شما معرفی و شما را به شنیدن بازخوانی ترانه زیبای  سرسپرده از اندی عزیز  با صدای نیکو دعوت می کنیم :

 در چهل و ششمین برنامه بیلبورد پلاک۵۲ ، میزبان رزیتا موسوی هستیم. رزیتا فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمیه و در کنار نقاشی، فراگیری آواز را هم نزد اساتید صاحب نام گذرانده و از سال ۸۵ عضو ثابت کر ارکستر سمفونیک تهران به عنوان خواننده سوپرانوِ بوده و با ارکسترهای ملی ، سمفونیک صدا و سیما و البرز هم در داخل و  خارج از ایران همکاری داشته است. رزیتا با رهبرانی چون لوریس چکناواریان. منوچهر صهبایی ، فرهاد فخرالدینی. شهرداد روحانی.مجید انتظامی. و محمدبیگلری پور همکاری داشته و به عنوان مدرس آواز و صداسازی در ژانرهای کلاسیک، پاپ کلاسیک و پاپ فعالیت می کند.

شما را به شنیدن بازخوانی ترانه زیبای  نشسته ام باز کنار تو از عارف عزیز  با صدای رزیتا موسوی دعوت می کنیم :

در چهل و پنجمین برنامه بیلبورد پلاک۵۲ ، احسان نقوی را به شما معرفی می کنیم. احسان متولد سال ۱۳۶۰ در ارومیه است و در تهران بزرگ و در حال حاضر در استانبول سکونت دارد. او اولین آلبوم موسیقی خودش  به نام خاکستری را وقتی که فقط ۲۰ سال داشته ، منتشر می کند.  در سال ۱۳۹۸ هم دو قطعه به اسم های باور کن و خورشید کاغذی را منتشر می کند  که  مورد توجه قرار می گیرد .

احسان خودش ملودی و ترانه هایش را می سازد  و برای شما ترانه زیبای عشقم را در بیلبورد اجرا می کند :

در بیلبورد چهل و چهارم پلاک ۵۲، میزبان خانم شکیبا از تهران هستیم. شکیبا، خوانندگی را از کودکی و یادگیری گیتار را از ۱۱ سالگی شروع کرده است. او سال ها است که ترانه های مورد علاقه اش را کاور می کند اما به تازگی ترانه خودش به نام رویامی را با شعری از آقای حمید صانع منتشر کرده که مورد استقبال گرفته و در بیشتر پلت فرم های معروف موسیقی قابل دسترس است.

در کنار فعالیت هنری، شیکبا فارع التحصیل مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی ارشد است.

شکیبا ترانه زیبای دریایی از خانم گوگوش  با شعری از ایرج جنتی عطایی را برای همراهان پلاک ۵۲ بازخوانی کرده که شما را به تماشای آن دعوت می کنیم.

متین کریمی متولد تابستان ۱۳۸۴ در شهرستان نیشابور است. می گویه که از کودکی به موسیقی و تاتر و نقاشی علاقمند بوده و به تدریج زمان و توجه و تمرکز بیشتری را در عرصه موسیقی صرف و هدفش را در دنیای هنر دقیق تر تعیین می کند. متین یادگیری اش را به صورت آکادمیک در موسیقی از هشت سالگی آغاز نمود و هنوز هم درحال یادگیری و شاگردی در رشته های مختلف موسیقی است که می‌توان به آهنگسازی ، نوازندگی پیانو ، صداسازی، آواز پاپ‌کلاسیک ، خوانندگی اپرا ، نوازندگی ویولن  نیز اشاره کرد.

از اساتید وی می‌توان به استاد حسین ضروری سرپرستِ بزرگترین ارکستر فعالِ ایران (آوای شفق) ، سرژیک میرزائیان رهبر ارکستر ارسباران تهران ، آرمین قضاتی نوازنده ویولن ارکستر ملی ایران ، احمد بیان موزیسین دانا و خبره ی ابرشهر (نیشابور)  نام برد. متین راهنمایی ها و تشویق های پدرش حسین کریمی را در راهی که انتخاب کرده است چراغ راه و بسیار موثر می داند. وی علاوه بر نوازندگی و خوانندگی ، به آهنگسازی و رهبری کرال و گروه موسیقی نیز مشغول بوده و در این مسیر جوایز و تقدیر هایی از سوی مسئولین شهری و استان ،همچنین موسسات فرهنگی هنری-دولتی دریافت کرده و افتخاراتی را در عرصه موسیقی و حتی دنیای فیلمسازی نیز کسب کرده‌ است.

متین از آن دسته جوانان هنرمند است که آینده موسیقی فاخر ایران زمین بر شانه آن ها شکل می گیرد. آن نوع موسیقی که سرچشمه آن از عشق به موسیقی و عشق به ایرانی بودن و ایرانی ماندن، سرچشمه می گیرد. سرچشمه ای که در طول تاریخ همیشه زلال و جاری است و از گزند حوادث سربلند بیرون می آید، مانند نیشابور زیبا.

برخی فعالیت های اخیر متین کریمی:

  • سرپرست، رهبر و سولیست کنسرت گروه آوا در نیشابور
  • کارگردانی فیلم کوتاه عمرخیام که کسب افتخاراتی را در برخی فستیوال های دولتی و غیر دولتی در سطح استان خراسان در پی داشت.
  • همکاری موسیقایی با برخی از هنرمندان خارج از کشور به صورت آنلاین که می‌توان به همکاری با آقای کازوکی ماتزوموتو اهل توکیو (ژاپن) ، خانم فرناندا امیلی از برزیل اشاره کرد.
  • همکاری با پویا عظیمی نوازنده ویولن مقیم هلند که موفق به دریافت گلدن بازر از ابراهیم حامدی (ابی) در برنامه پرشیاژ گات تلنت نیز بود.
  • اجرای قطعه “سفر برای وطن” در ویژه برنامه بزرگداشت عطارنیشابوری سال ۱۴۰۰ (در جوار آرامگاه حضرت عطار)
  • اجرای قطعات فولکلور آیریلیق و سنه ده قالماز در استودیوتلویزیونی رهفانما (خراسان)
  • آهنگسازی موسیقی متن (ساوند ترک) برای فیلم کوتاه “کنتراست”

متین کریمی، ترانه فولکلور آذری آیریلیق ( جدایی) را با سبک خودش که از آن به کلاسیک اپرایی نام می برد را به همراه پلاک ۵۲ تقدیم کرده است :

از کودکی به موسیقی علاقمند بوده ولی خانواده مذهبی اش به او اجازه نمی دادند که به دنبال علاقه ای که داشته برود. اما خواهرش که بزرگترین مشوق و حامی او بوده است‌، با اولین حقوقی که از تدریس می گیرد، برایش گیتاری می خرد. گیتاری که بهترین هدیه زندگی اش بوده است.

پوریا جعفری خواننده ای است که موسیقی را از الفبا خودش آموخته است. می گوید از چهارده سالگی نواختن گیتار را با گوش کردن شروع می کند. با دوستانش در پارک ها تمرین موسیقی می کرده اند. حرفه ای می شود و  از سال ۱۳۹۰ نوازندگی خیابانی را شروع می کند. از زمان شیوع بیماری کرونا، نوازندگی خیابانی را متوقف کرده و حالا در کافه و ها و رستوران های تهران،‌ مردم را به شنیدن موسیقی خوب مهمان می کند. سبک مورد علاقه اش موسیقی جاز است اما می گوید دوست دارد که موسیقی فولک و اقوام را هم تجربه کند. با چند گروه تیاتر همکاری داشته و به غیر از گیتار آکوستیک و کلاسیک، باس هم می نوازد.

پوریا و پوریا ها، سرمایه های موسیقی ایران زمین هستند. کسانی که عاشقانه با سختی ها و ناملایمات در راهی که انتخاب کرده اند می جگند، آب دیده می شوند و پیش می روند. موسیقی آن ها قوی و دلنشین است. مثل خودشان.

پوریا جعفری بازخوانی  ترانه بهار خاکستری – کاری از امیرعلی بهادری – را به شما تقدیم می کند :

بعد از اجرای سارینا در قسمت دوم مترونم که مورد تشویق داوران قرار گرفت ، درخواست های زیادی از همراهان پلاک ۵۲ برای نمایش کارهای بیشتری از این نوجوان هنرمند به دست ما رسید. از این رو از سارینا درخواست کردیم تا ترانه دیگری را برای ما اجرا کند .

سارینا رضایی متولد اردیبهشت ۱۳۸۳ است. او موسیقی را از پنج سالگی با ارف و فلوت نزد استادش خانم تاجیک شروع می کند و سپس یکسال کیبورد را نزد خانم کریمی می آموزد.  بعد از آن سارینا تا ۱۲ سالگی موسیقی کار نمی کند تا اینکه با دیدن فیلم خوانندگی دختری هم سن خود، به خوانندگی علاقمند می شود. سارینا در ایران زندگی می کند و به زبان انگلیسی مسلط است. او شعرهایی به پارسی و انگلیسی می نویسد و می خواند تا پس از مدتی متوجه می شود که به زبان انگلیسی با تسلط بیشتری می خواند و به تدریج سبک خودش را پیدا می کند. سارینا به زبان های فرانسوی و ژاپنی هم آشنایی دارد و برای روز مادر شعر و ملودی ای از ترکیب انگلیسی و فرانسه و ژاپنی می سازد و می خواند که اولین کار مستقل او محسوب می شود.

سارینا از ۱۵ سالگی نواختن گیتار را نیز نزد کیا کلهر شروع می کند. او تا کنون ترانه های متعددی از زبان های مختلف را به سبک خودش تنظیم و بازخوانی کرده است اما پنج ترانه به زبان انگلیسی تنظیم کرده که شعر و ملودی از خودش است.

سارینا ترانه Ju Veux را به همراهان پلاک۵۲ تقدیم می کند:

درسا (سوگند) ربیعی متولد ۱۳۸۴ اهل و ساکن شهر لنگرود از استان گیلان است. او در حال حاضر در کلاس یازدهم رشته ریاضی فیزیک تحصیل می کند. درسا یادگیری موسیقی را از کودکی شروع کرده‌ و حالا حدود سه سال هست که آواز و پیانو را به صورت حرفه ای دنبال می کند. علاقه اصلی درسا، آواز موسیقی کلاسیک و اپرا است اما در عین حال به موسیقی فولک اقوام ایرانی و برخی زبان های خارجی هم می پردازد. او  در کنار موسیقی به بازیگری هم علاقه مند است و تاکنون در چند پروژه سینمایی و سریال حضور داشته است.

برخی از فعالیت‌ها و سوابق هنری درسا ربیعی : نفر اول به انتخاب داوران استادان پرواز همای، فرزاد فرزین و امیر عباس گلاب در مسابقه ساز نواز ،عضو اصلی گروه کر فیلارمونیک گیلان از سال ۹۸،بازی در سریال کوبار و فیلم های سینمایی مشمشه و بازی در نماهنگ تبلیغاتی کنسرت آقای علی زند وکیلی،انتشار تک آهنگ نگو به صورت مشترک با آقای فانی،شعر، آهنگ، تنظیم و اجرای آهنگ آرزوهای کوچک برای تیتراژ فیلم کوتاه کودکان کار ،اجرای آهنگ الا تی‌تی برای تیتراژ فیلم کوتاه سیاه و سفید،

درسا به زیبایی و با احساسی ناب می خواند و برای لذت بردن از اجرای او نیازی به دانستن زبان پارسی نیست . او از آن نوجوانانی است که می توان امید داشت با وجود آن ها آینده ای درخشان در انتظار ایران زمین است. آینده ای که در آن دوستی بیشتر است، آینده ای که موسیقی در آن جاری است.

درسا ربیعی ترانه ماه پیشانو را به همراهان پلاک۵۲ تقدیم می کند:

فاطمه گردکانه هجده سال دارد و در تهران زندگی می کند. او از سیزده سالگی فراگیری ساز گیتار را شروع کرده و حالا خود این ساز را آموزش می دهد. فاطمه در هنرستان در رشته نگارگری مشغول به تحصیل است.

او اصالتا کورد زبان است و به آوازهای کوردی و سازهای ایرانی علاقه دارد و علاوه بر گیتار، دف هم می نوازد.

فاطمه، ترانه معروف عاشقانه کوردی پیمانی بوسین  را به همراهان پلاک ۵۲ تقدیم می کند:

پیمانی بوسین (با هم عهد و پیمان می بندیم)

پەیمانی بووەسین من و یارەکەم، دەس لە دەسی یەک دوور لە شارەکەم، نە تو بتورە نە من قار ئەکەم، نە تو کوچ بکه نە من قار ئەکەم، نە تو شین بکە نە من زار ئەکەم، مالەکەم بی تو تەنیا و بی دەنگە، باخچەی حەوشەکەم کز و بی رەنگە، چه مانگە شەوی ماتوو دل تەنگە، هەزاران خوزگەم بەو بەردوو سەنگە، پەیمانی بووەسین من و یارەکەم، دەس لە دەسی یەک دوور لە شارەکەم، نە تو بتورە نە من قار ئەکەم، نە تو کوچ بکه نە من قار ئەکەم، نە تو شین بکە نە من زار ئەکەم، بەهاریک ئاوا کە لیت بی بەشم، هاوینم نەبی لە بەختی رەشم.

طاها عمرانی در سال ۱۳۶۱ در بندر دیر، استان بوشهر به دنیا آمده است. او در دبستان قاری و تکخوان سرود بوده و چند سال به عنوان تکخوان برتر استان شناخته می شود. سابقه بازیگری تئاتر هم دارد. می گوید که اولین گیتارش را در سال ۱۳۷۶ خریده و از همان زمان به صورت جدی تر، به نوازندگی و خوانندگی پرداخته است. در سال ۱۳۸۳ ازدواج می کند.

همسرش الهام، فلوت و تنبک می نوازد و مربی موسیقی کودکان است. حاصل این ازدواج، یسنا ۱۱ ساله و سوفیا ۶ ساله هستند. یسنا پیانو می آموزد و به طراحی لباس علاقه دارد و سوفیا در حال یاد گرفتن فلوت و پیانو است و پدرش می گوید که صدای خوبی هم برای خوانندگی دارد.

صدای گرم طاها و اجرای دلنشینش این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و آینده ای درخشان را برای او و این خانواده هنرمند نوید می دهد.

طاها عمرانی اجرای زیبای ترانه بلیک را به همراهان پلاک۵۲ تقدیم می کند :