گپ و گفت با بهاره صالح نیا | پلاک ۵۲

آخرین شماره مجله پلاک52

نوشته ها


گپ و گفت با بهاره صالح نیا
بهاره صالح نیا

استفاده از مطالب، تصویرسازی ها، عکس ها، فیلم ها و پادکست ها با ذکر منبع و لینک مستقیم به وب سایت پلاك 52 بلامانع است.

پاتوق, چهره ها

گپ و گفت با بهاره صالح نیا 

اینستاگرام از دریچه دوربین من

مدرس، عکاس تخصصی پرتره و اینستاگرامر

اشاره:

حدود پنجاه سال پیش، مارشال مک لوهان، استاد مرکز مطالعات رسانه ای دانشگاه تورنتو در کتاب های کهکشان گوتنبرگ و درک رسانه ها، موضوع جدیدی تحت عنوان دهکده جهانی را مطرح کرد. آن زمان که سال ها پیش از ظهور اینترنت و حضور شبکه های اجتماعی در زندگی بشر بود، او پیش بینی کرده بود که به تدریج و با توسعه فناوری های الکترونیکی، جهان به یک دهکده کوچک تبدیل می شود و حرکت اطلاعات از چهارگوشه آن بدون مرز و محدودیت جغرافیای به جریان می افتد و در لحظه در اختیار علاقمندان قرار می گیرد، درست مانند دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم و حالا دیگر اینترنت و عضویت در شبکه های اجتماعی بخشی جدانشدنی از زندگی و هویت بشر است.

بهاره صالح نیا این روزها یکی از موفق ترین و محبوب ترین اینستاگرامر های ایرانی است. او که در نیویورک سکونت دارد، به صورت حرفه ای عکاسی می کند و در عکاسی پرتره تخصص دارد.

یکی از این شبکه های اجتماعی که به دلیل ماهیت بصری خود موفق به برقراری بیشترین ارتباط با مردم شده است، اینستاگرام است.

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید

 

خلاصه فیلم گپ و گفت پلاک۵۲ با بهاره صالح نیا

 

بنا به آمار رسمی، اینستاگرام ماهانه بیش از ۱ میلیارد نفر کاربر فعال دارد، ۲۵ میلیون کسب و کار در آن فعال هستند، روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون عکس و ویدیو در آن بارگذاری می شود و هر روز بیش از ۴.۲ میلیارد نفر مطالبی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است را لایک می کنند. نگاهی به این آمار نشان می دهد که اینستاگرام به عنوان رسانه ای پویا، این روزها نقشی مهم در اطلاع رسانی و هدایت روابط اجتماعی و اقتصادی دارد.

اهمیت این رسانه به اندازه ای است که در سال های اخیر شاهد شکل گیری گروه جدیدی از فعالان در شبکه های اجتماعی تحت عنوان اینستاگرامر و یا اینفلوئنسر هستیم که به صورت حرفه ای در اینستاگرام با طرفداران خود در ارتباط هستند. ارتباطی که با تولید محتوی شکل می گیرید و ادامه پیدا می کند.

گپ و گفت با سارا نائینی- معلم آواز و خواننده پاپ

گپ و گفت با زیبا شیرازی – خواننده، شاعر و قصه گو

بهاره صالح نیا این روزها یکی از موفق ترین و محبوب ترین اینستاگرامر های ایرانی است،

او که در نیویورک سکونت دارد، به صورت حرفه ای عکاسی می کند و در عکاسی پرتره تخصص دارد در صفحه شخصی خود، عکاسی با موبایل را با مهارت ولی به زبانی ساده و کاملا کاربردی به طرفداران خود آموزش می دهد. صفحه شخصی بهاره، بیش از ۳ میلیون نفر عضو دارد که روزانه او را دنبال می کنند و هر پست او هزاران لایک دارد و دیده می شود.

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید

 

‌Bahare Salehnia

برای اینکه احساس بهتری نسبت به تعداد اعضای صفحه شخصی بهاره صالح نیا داشته باشیم، آن را با جمعیت کشورها مقایسه کردیم که نتیجه ای جالب به همراه داشت. اگر صفحه او را به کشوری تشبیه کنیم، جمعیتی بیشتر از ۴۵ کشور دنیا دارد! کشوری که مردمانش او را دوست دارند.

گپ و گفت اختصاصی با رضا روحانی : آنچه درباره زندگی این هنرمند نمی دانید!

شاید مهم ترین ویژگی بهاره صالح نیا این باشد که خودش است و از کسی تقلید نمی کند. محتوای تولیدی او هم برای همه ما که موبایلی در دست داریم و می خواهیم از دوربین آن به خوبی استفاده کنیم، کاملا کاربردی است و نگاهی که به اینستاگرام دارد برای هر کسی که می خواهد در این شبکه اجتماعی فعال باشد، الهام بخش خواهد بود.

 

از بهاره صالح نیا درخواست کردیم تا از راه دور گپ و گفتی با همراهان پلاک ۵۲ درباره زندگی حرفه ای خود به عنوان عکاس و اینستاگرامر داشته باشد که امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید:

 

این ویدیو را می توانید در کانال آپارات پلاک ۵۲ تماشا کنید

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی