پبوند عمیق کانادا و هلند

نخست وزیر جاستین ترودو امروز سه شنبه پنجم ماه می ، سخنان روزانه خود را با اشاره به اینکه امروز ۷۵ امین سالگرد آزادی کشور در جنگ جهانی دوم است شروع کرد و گفت که این روز یادآور شجاعت و ایثار سربازان کانادایی است که هلند را از دست اشعالگران آلمان نازی رها کردند.

او گفت که این روز نشان دهنده پیوند عمیقی است که بین دو کشور کانادا و هلند برقرار است. نخست وزیر گفت که بارها و بارها کانادایی ها در شرایط سخت به پا خواسته اند تا از هم وطنان و دوستان خود دفاع کنند. او گفت که هفتاد و پنج سال پیش نمونه ای از آن را در میدان نبرد دیدیم و حالا شاهد فداکاری مردم در دوران سخت شیوع بیماری هستیم.

تشکر از صنایع تولید محصولات غذایی

نخست وزیر ترودو ادامه سخنان خود را به نقش مهم صنایع غذایی اختصاص داد. او گفت که در این روزهای سخت ، این صنایع بیشتر از قبل تلاش می کنند تا قفسه فروشگاه ها از مواد غذایی خالی نماند. اما شیوع بیماری، شرایط را برای ادامه کار آن ها بسیار سخت کرده است چون باید ساختار و رویه های کاری خود را تغییر دهند تا بتوانند دستورالعمل های جدید محافظت و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ را در محیط کار اجرا کنند.

نخست وزیر گفت به دلیل تعطیلی رستوران ها و هتل ها، بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی با مازاد تولید روبه رو هستند که مشکلات اقتصادی جدی برای آن ها فراهم آورده است. دولت از سفره غذای مردم حمایت می کند سرمایه گذاری ۲۵۲ میلیون دلاری در صنایع غذایی نخست وزیر گفت که برای حمایت از صنایع غذایی وابسته به کشاورزی، دولت مبلغ ۲۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام می دهد.

دولت ۵۰ میلیون دلار بودجه برای خرید انبوه محصولات این تولید کنندگان اختصاص می دهد و آن ها در اختیار سازمان هایی که در تامین امنیت غذایی مردم فعال هستند قرار خواهد داد.

از این مبلغ معال ۷۷ میلیون دلار آن برای تامین وسایل محافظت شخصی و بهداشتی و رعایت فاصله گذاری در این صنایع اختصاص خواهد یافت تا از سلامت کارکنان خود در برابر ابتلا به بیماری محافظت کنند. دولت برای حمایت از صنایع غذایی وابسته به کشاورزی، دولت مبلغ ۲۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام می دهد.

جاستین ترودو همچنین وعده داد که از این مبلغ معادل ۱۲۵ میلیون دلار در قالب برنامه بازسازی کشاورزی (AgriRecovery) به مزارع پروزش دام اختصاص خواهد یافت تا بتوانند از دام ها برای مدت زمان بیشتری نگهداری کنند و خود را با شرایط جدید بازار تطابق دهند. وی گفت که اگر لازم باشد مبالغ بیشتری نیز سرمایه گذاری خواهد شد.

خرید تولیدات غذایی توسط دولت

خرید انبوه محصولات غذایی توسط دولت نخست وزیر همچنین بیاد داشت که در شرایط فعلی، بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی مانند لبنیات، مرغ و سیب زمینی با مشکل مازاد تولید رو به رو هستد. بخشی از این مازاد را به خیریه ها می بخشند اما ناگزیر هستند تا مابقی را از بین ببرند که این اتلاف بزرگ مواد غذایی است و مشکلات مالی زیادی را برای این تولید کنندگان به وجود آورده است. برای کمک به رفع این مشکل، دولت ۵۰ میلیون دلار بودجه برای خرید انبوه محصولات این تولید کنندگان اختصاص می دهد و آن ها در اختیار سازمان هایی که در تامین امنیت غذایی مردم فعال هستند قرار خواهد داد. در این شرایط سخت این اقدام دولت هم زحمات کشاورزان را جبران می کند و هم مواد غذایی سالم و تازه برای اقشار آسیب پذیر و سالمندان فراهم می آورد. در پایان نخست وزیر از همه کسانی که این روزها در صنایع غذایی فعالیت می کنند تشکر کرد.