چرا در حرف زدن به یک زبان خارجی لهجه پیدا میکنیم؟
امروزه با گسترش ارتباطات، یادگیری یک زبان خارجی و به کار بردن آن اجتنابناپذیر شده است. هرچند بسیاری از زبانآموزان خواندن و نوشتن به زبان مقصد را یاد میگیرند، با این حال اکثرا گله دارند که نمیتوانند لهجه را به خوبی ادا کنند و به محض حرف زدن مشخص میشود که لهجهای خارجی دارند.
آگاو یا خنجری؛ گیاهِ قرن
آگاو یا آگاوه، بیش از ۲۰۰ گونه دائمی دارد و با اینکه گیاه قرن نامیده شده، در شرایط مطلوب، حدود ۳۰ سال عمر میکند. از این گیاه برای طراحی فضای سبز خصوصاً در باغها و باغچههای صخرهای و پاسیوها، به وفور استفاده میشود.
روایت تصویری از اولین موزه گربه در ایران
دو سالی از راهاندازی اولین کافه موزه گربه در قلب پایتخت ایران میگذرد. حالا نزدیک به ۳۰ گربه از نژادهای پرشین، راشن بلو و هیمالین در این موزه زندگی میکنند.
مردان بومرنگی
قرار است در مورد حقوق زنان بنویسم اما من مرد هستم و هرچقدر هم فمنیست باشم باز هم یک جای کارم میلنگد. به قول برخی دوستان،« مَردِ مُردهی ایرانی، فمنیست است.»
گشت و گذار در باغ موزه نگارستان
باغ موزه نگارستان یا قصر نگارستان حدود ۲۰۰ سال پیشبه دستور فتحعلی شاه قاجار به عنوان یک عمارت ییلاقی و حکومتی خارج از محدوده دارالخلافه تهران و محله بهارستان کنونی ساخته شد. نگارستان در گذشته وسعت زیادی نسبت به امروز داشت.
یک فیلم یک دیالوگ : زیبایی خطرناک
فیلم زیبایی خطرناک محصول سال ۱۹۸۸ است. فیلم مربوط به قرن شانزدهم در شاه نشین ونیز است. ورونیکا فرانکو دختری بسیار شاد و سرزنده است اما هنگامی که معشوقش مارکو به دلیل فاصله طبقاتی او را کنار می گذارد، ورونیکا در هم می شکند.
چنین کنند بزرگان: قسمت چهارم
شاید بسیاری از ما تصور کنیم که اصطلاح دروغ مصلحتی را مردم ساخته اند؛ تا در مواردی که نفع شان ایجاب می کند از آن بهره ببرند؛ اما این طور نیست.
حاجی واشنگتن در ینگه دنیا – قصه سوم
کارِ حاجی و رییس تشریفات امور خارجه آمریکا منحصر به یافتن محلی برای سفارت دولت فخیمه ایران شد که بالاخره طلسم شکست و در خیابان فلودلفیا وارد عمارتِ دو اشکوبهای شدند که جناب حاجی آقای ما با دیدن آن باغِ دل پذیر، گُل از گُلش شکفت.
مردسالاری، ساختاری هم علیه زن و هم علیه مرد
اگرچه که ویژگیهای فیزیولوژیکی و زیستی ویژه ای در مورد یک جنس خاص موجب شده که ضوابط و معیارهای جنسیتی ویژه ای برای او در نظر گرفته شود، اما این نگاه تک بعدی باعث جبهه گیریهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی انسانی “این دو گروه در مقابل هم” شده است.