نخست وزیر جاستین ترودو امروز سه شنبه شانزدهم ماه جون با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کووید-۱۹ ، خیلی از مردم به ناگاه کار و درآمد خود را از دست دادند گفت که دولت او از ابتدای شروع بحران اقتصادی ناشی از بیماری به سرعت با ارائه برنامه های حمایتی مختلف قدم های جدی برای تامین منابع مالی مورد نیاز مردم برای فعالیت های روزانه برداشته تا این بحران تاثیر کمتری بر کیفیت زندگی مردم داشته باشد.

او گفت که در حال حاضر هم دولت با پرداخت یارانه حقوق از کارفرمایان حمایت می کند تا بتوانند نیروهای سابق خود را به کار فراخوانده و کسب و کار خود را مجدد شروع کنند.

نخست وزیر گفت وام اضطراری (CEBA) هم در تامین نقدینگی این کارفرمایان برای روشن کردن چراغ کسب و کار کمک می کند. نخست وزیر اعلام کرد ۲۰۰۰ دلار نقدی (CERB) به مدت ۴ هفته دیگر برای کسانی که کار پیدا نکرده اند ادامه پیدا می کند.

بهبود کامل اقتصاد زمان بر است

نخست وزیر ترودو در ادامه سخنانش گفت که علیرغم نشانه های امید بخشی که از بهبود شرایط اقتصادی در چند هفته اخیر دیده می شود، صادقانه باید بگوید که راهی طولانی در پیش است و هنوز تعداد زیادی از هم وطنان موفق به پیدا کردن کار نشده اند زیرا تعداد فرصت های کاری موجود هنوز جوابگوی میلیون ها نفری که کار خود را از دست داده اند نیست. او گفت که دولت همیشه پشتیبان مردم است و به این منظور پرداخت ۲۰۰۰ دلار نقدی (CERB) به مدت ۴ هفته دیگر برای کسانی که کار پیدا نکرده اند ادامه پیدا می کند.

او گفت که دولت در این مدت تجارب سایر کشورها در بازگشایی اقتصاد و شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور را به دقت بررسی و تغییرات لازم را بر روی نحوه ادامه این کمک ها اعمال خواهد کرد.

نخست وزیر خطاب به مردم کانادا گفت که دولت با تمام امکانات حامی آن ها است و ۱۴ میلیارد دلاری که به شهرداری ها پرداخت شده هم به منظور اطمینان از وجود خدمات و امکانات مورد نیاز مردم مانند مهدکودک ها، مراکز تست بیماری، حمل و نقل عمومی ،… برای بازگشت تدریجی و امن به زندگی عادی بوده است.

مرزها با آمریکا بسته باقی می ماند

نخست وزیر در ادامه سخنانش اعلام کرد که با هدف حفاظت ازسلامتی مردم ، مرزها با آمریکا به مدت ۳۰ روز و تا ۲۱ ماه جولای بسته باقی خواهد ماند و در پایان به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.