Death on the Nile

طرفداران آگاتا کریستی و هرکول پوآرو این روزها شاهد اکران فیلم جدیدی از این شخصیت دوست داشتنی و عجیب هستند. کارگردان فیلم کنت برانا کارگردان و بازیگر نام آشنای ایرلندی است. کنت برانا در طول دهه هشتاد و نود با ساخت فیلم هایی همچون “هنری پنجم” (1989)، ” هیاهوی بسیار برای هیچ”(1993) و” هملت”(1996) بر اساس آثار شکسپیر به شهرت دست یافت. همین توجه ویژه او به شکسپیر باعث شد تا از سوی ملکه لقب سر بگیرد.

کنت برانا در سال 2017 فیلم ” قتل در قطار سریع السیر شرق” را بر اساس اثر بسیار مشهور آگاتا کریستی ساخته و به موفقیت غیر منتظره دست یافته بود. اینبار هم مجددا به سراغ آگاتا کریستی رفت. گرچه به نظرم نباید انتظار موفقیتی در حد و اندازه ی اقتباس قبلی باشیم. یک دلیل اینکه ” قتل در قطار سریع السیر شرق” یکی از برترین آثار آگاتا کریستی است، و ابزار مناسبی از داستان در اختیار کنت برانا بود.

همچون فیلم قبلی کنت برانا خود در نقش هرکول پوآرو ایفای نقش کرده است. تام بیتمن هم همچون فیلم پیشین در نقش بوک ظاهر شده است. آنت بنینگ که او را از فیلم “زیبایی آمریکایی” (1999) به یاد داریم در نقش یوفیمیا ظاهر شده است. راسل برند، علی فضل، داون فرنچ، گل گدوت، آرمی همر و رز لزلی که او را طرفداران سریال ” بازی تاج و تخت” به یاد دارند، از دیگر بازیگران فیلم اند.

معرفی فیلم مرگ روی نیل

خلاصه ای از داستان فیلم

به طور بسیار مختصر داستان فیلم درباره زوج جوانی است که برای ماه‌ عسل به مصر( ایران و مصر دو کشور مورد علاقه آگاتا کریستی) آمده‌ و در یک کشتی تفریحی بر روی رود نیل در حال سفر هستند. کارآگاه پوآرو نیز یکی از مسافران همین کشتی است. در طول سفر دختر و پسر جوان احساس می‌کنند کسی آن‌ها را تعقیب می‌کند و بعد دختر جوان کشته می‌شود. اینجا کارآگاه پوآرو است که باید کشف کند چه اتفاقی افتاده است.

 

 

معرفی فیلم کوچه کابوس

معرفی فیلم خانه گوچی

 

اما یکی از سکانس های تکان دهنده ی فیلم فلاش بکی است به سال 1914 و ابتدای جنگ جهانی اول که با پوآروی جوان و عاشق پیشه و بسیار متفاوت از زمان اکنون فیلم یعنی 1937 مواجه می شویم. عشقی که بر باد می رود، پوآرویی که در جنگ زخمی می شود و اتفاقاتی در مسیرش قرار می گیرد که زندگی او را به مسیری دیگر می کشاند که برای بهترین کاراگاه جهان بودن باید هزینه ی وحشتناک تنهایی را پرداخت کند.

منتقدان گرچه زیاد به فیلم روی خوش نشان نداده اند که یکی از آنها تعدد بازیگران شاخص است که عملا باعث شده تا بازی بسیاری از آنها به اجبار به چشم نیاید. با این وجود فیلم با استقبال تماشاگران مواجه شده است.

اما همگی متفق القولند که فیلم نامه فیلم عالی و نقصانی ندارد. با این حال پیشنهاد پلاک پنجاه و دو این است که درایام عید نوروز فیلم را ببینید. دستکم برای یکبار دیدن ارزشش را دارد.