” من اگر یک بار دیگر به دنیا می آمدم، فهرست کارهایی که باید انجام میدادم را بر نمی داشتم؛ بجاش فهرست نبایدها رو بر می داشتم… فهرستی که تو جزو اون بودی، باید می بودی، واسه من نباید بودی که کاشْ باید بود…”

بخشی از اعترافی رو شنیدید که علی عشقی در نمایش شرقی غمگین به زبون میاره. نمایشی که در اون سجاد افشاریان و هومن شاهی به زیبایی زندگی و سرنوشت دو دوست رو در قالب علی و سعید به تصویر می کشن. در شرقی غمگین، علی عشقی هم قافیه خود را در غزل عشق باخته و سوگوارانه به عزای این عشق نافرجام خانه نشین می شود.

 

بخش هایی از فیلم تیاتر شرقی غمگین

 

تراژدی که با تکیه بر دیالوگ ها و مونولوگ های عاشقانه، هر بیننده رو وادار به همدردی و همراهی میکنه. این نمایش رو سجاد افشاریان نوشت و سعید زارعی کارگردانی کرد.

پلاک۵۲ با همکاری تیوال برای اولین بار امکان تماشای مجموعه ای ناب از فیلم تیاترهای ایرانی را برای هم وطنان خارج از کشور فراهم آورده است.

این فیلم تیاترها همگی به صورت کاملا قانونی و با احترام به حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان به شما تقدیم می شود تا علاوه بر تماشای یک اثر نمایشی ممتاز،‌ با هم از هنرمندان ایرانی در این روزهای بسیار سخت حمایت کنیم.

قدردان شما هستیم.