فرامرز اصلانی،  آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازنده چیره‌دست گیتار و خواننده سرشناس و محبوب موسیقی پاپ ایرانی،‌ از فصل دوم به گروه داوران مسابقه استعدادیابی موسیقی مترونم می پیوندد تا پلاک۵۲ را در معرفی و حمایت از جوانان با استعداد موسیقی که در ایران سکونت دارند ، همراهی کند.

فرامرز اصلانی از چهره های ماندگار موسیقی پاپ ایرانی است و او را به عنوان الگوی اخلاق و مردم دوستی در بین هنرمندان می شناسند. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ روزنامه‌نگاری از دانشگاه لندن است. فرامرز اصلانی ترانه‌ها و موسیقی‌اش را بیشتر خود می‌نویسد و آن را با سبک ویژه خودش با گیتار و آواز اجرا می‌کند.


در سال ۱۹۷۷ او در تهران نخستین مجموعه از آثار موسیقی خود را تحت عنوان دلمشغولی‌ها به همراه کمپانی سی‌بی‌اس منتشر کرد که به سرعت توانست جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی در آن سال قرار گیرد.

 

شرکت کنندگان در مسابقه مترونم ، در گوشه و کنار ایران  سکونت دارند و داوران مسابقه از هنرمندان محبوب هستند که اجرای شرکت کنندگان را نقد و بررسی می کنند و به آن ها از ۱ تا ۵ امتیاز می دهند.

 

مسابقه مترونم که به ابتکار پلاک۵۲ برگزار می شود، یک مسابقه استعدادیابی موسیقی است که با هدف حمایت از هنرمندان جوان و با استعداد در ایران برگزار می شود.

در مترونم برای اولین شرایطی فراهم شده که هنرمندان جوان و با استعداد که در ایران ساکن هستند نیز بتوانند هنر خود را در معرض دید اساتید و هنرمندان معروف و صاحب نام موسیقی که درخارج از ایران مشغول به فعالیت هستند قرار داده و از نظرات آن ها برای پیشرفت در راهی که انتخاب کرده اند، بهره ببرند.

گروه داوران گرانقدری که صمیمانه و با عشق به پیشرفت هنرمندان جوان ایرانی  پلاک۵۲  را در فصل اول همراهی کردند،  زیبا شیرازی از لس آنجلس ، جزمین کارا از استکهلم و صبا صمیمی (دنگ شو) از دوحه بودند.

در فصل دوم، شاهد حضور فرامرز اصلانی عزیز در گروه داوری خواهیم بود که جذابیت های این مسابقه را دو چندان خواهد کرد.

در فصل اول مترونم چه گذشت ؟

در فصل اول مترونم ، ۶ جوان هنرمند ( ۵ مسابقه) با اجرای هنرمندانه خود، مهمانان مترونم پلاک ۵۲ بودند :

  • شرکت کننده اول : بابک شلمان از رشت با ترانه خسته نشو
  • شرکت کننده دوم : سارینا رضایی از تهران با ترانه Little Singer Robot
  • شرکت کننده سوم : ستاره شریفی فر از مشهد با ترانه در خیالت
  • شرکت کننده چهارم : سمیرا پسندیده و هلیا محمدی ( گروه دوئت) از رشت با ترانه گیلکی آدیله
  • شرکت کننده پنجم : پوریا جعفری با ترانه از تهران با ترانه Gypsy

 

شرکت کنندگان در فصل اول از مجموع ۱۵ امتیاز داوران،  به ترتیب امتیازهای ۱۱.۵ ، ۱۳.۵،‌ ۱۰.۵ ، ۱۵ و ۱۴ را دریافت کردند. برنده فصل اول در هفته آینده و پس از شمارش آرای بازدیدمعرفی می شود. برنده مسابقه، لوح تقدیر، تندیس و هزار دلار جایزه نقدی دریافت می کند.

معرفی برنده نهایی فصل اول مترونم



فصل دوم مترونم از ماه آینده با رقابت دوستانه ۶ جوان هنرمند در ایران شروع می شود.