در طول چند روز گذشته به این فکر می کردم که نوشتن سرمقاله نوروزی را از کجا شروع کنم. راستش را بخواهید در دو سال گذشته آنقدر اتفاقات عجیب و ناخوشانید گریبان ما ایرانی ها را گرفت که نمی داستم چطور باید رسیدن سال ۱۴۰۰ را تبریک بگویم و آرزوهای خوب در سال جدید برایتان داشته باشم. به دنبال سر نخی بودم تا نوشتن را شروع کنم که پیدایش نمی کردم تا اینکه در یک گپ و گفت خانوادگی در آخرین روزهای سال، آنچه دنبالش بودم، خودش را عیان کرد.

 

 

 

پدر همسرم از گذشته ها برایمان تعریف می کرد و اینکه قدیمی ها اعتقاد داشتند که اگر نوروزی به شنبه بیافتد، آن سال، واقعا سال مبارکی است و به ما مژده دادند که به همین دلیل، امسال، سالی مهربان در پیش رو خواهیم داشت. به نظر من حرف قدیمی ها، حرمت خاصی دارد. مثل زمان ما نیست که در اینترنت برای هر چیزی به دنبال پاسخی بگردیم. آنچه می گویند سینه به سینه به آن ها رسیده و حرف دل است و به حرف دل شان ایمان دارند. این حرف به دل من هم نشست و امیدوارم برای شما هم دل نشین باشد. هر جای این دنیا که هستید، سال ۱۴۰۰ مبارک تان باد.

گپ و گفت با رونیا کاظمی، نابغه ایرانی که به شش زبان صحبت می کند

رسیدن سال نو فرصت خوبی است که از شما به خاطر همراهی پلاک ۵۲ صمیمانه تشکر و قدردانی کنم. از حدود یکسال پیش که پلاک۵۲ به رسانه ای دیجیتال تبدیل شد، مخاطبین عزیز ما در گوشه و کنار کانادا و آمریکا چندین و چند برابر شدند. حتی پارسی زبانان نازنینی از ایران و گوشه و کنار دنیا به خانواده بزرگ پلاک۵۲ پیوستند و با وجودشان گرمابخش این خانه ایرانی شدند. خانه ای که متعلق به همه پارسی زبانان است. در این مدت بسیاری از شما عزیزان ما را تشویق کردید و بعضی ها نقد که هر دو برای ما یکسان محترم است و شنیدن نظرات شما به ما کمک می کند که در راهی که به عنوان یک رسانه کاملا مستقل انتخاب کرده ایم، بهتر از قبل قدم برداریم.

 

 

همچنین بر خودم لازم می دانم که دست نویسندگان و هنرمندان فرهیخته ای که در هیات تحریریه پلاک۵۲ افتخار همراهی با ایشان نصیبم شده است را بفشارم و سالی پر از مهر و مهرورزی برایشان آرزو کنم.

امیدوارم سال ۱۴۰۰ برای همه ما سالی نو باشد. همین اول سال نو کدورت ها را کناری بگذاریم، دل ها را خانه تکانی کنیم و افکار را بشوییم و نو شویم. امیدوارم دل تان شاد، تن تان سلامت، لب تان خندان و جیب تان پر از پول تمیز باشد. امیدوارم دعای داریوش کبیر در این سال اجابت شود:

خدا این کشور را از دشمن، از خشک سالی، از دروغ حفظ نماید.

آمین!

نوروزتان پیروز باد

شاد و تندرست باشید.