بسیاری از افراد بنا بر شیوه زندگی خود بسیار تنها، گیج، غرق در افکار و حتی بسیار نگران هستند. در حال حاضر مهربانی یک ابزار فوق العاده برای بهتر شدن حال عمومی هر انسانی است.

مشکلات روزمره معمول نیز آثار منفی بسیاری از جمله تغییرات خلقی و اضطراب همراه دارد که به راحتی می تواند به استرس و ترس مزمن تبدیل شود. این انرژی منفی مخرب می تواند پیامدهای مخربی برای سلامت روان، سلامت جسم و زندگی روزمره ما داشته باشد. اگرچه در حال حاضر چیزهای زیادی از کنترل ما خارج است، اما یکی از ابزارهای اصلی مراقبت از خود که هر فرد دارد این است که بتواند به طور مداوم به خود استراحت دهد و به شکل یک دارو از استراحت استفاده کند.

اگر مانند بسیاری از افراد نمی دانید که دقیقا چگونه می توانید به خودتان استراحت دهید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. با استفاده از پنج تمرین زیر که متخصصان سلامت روان توصیه می کنند، می توانید به خود استراحت دهید. پس این نکته را بپذیرید که شما سزاوار آن هستید که با خودتان مهربان باشید و به خودتان عشق بورزید.

۵ شیوه استراحت دادن به خود

  1. با انجام کار زیاد، خودتان را تحت فشار قرار ندهید

خود را مجبور به پخت یک میلیون قرص نان، یادگیری زبان پرتغالی و انجام یوگا به‌صورت روزانه نکنید. برای داشتن یک زندگی خوب و آرام، گاهی اوقات باید کار کمتری انجام دهید. خیلی چیزها برای انجام دادن وجود دارد، اما نیاز نیست شما همه آنها را انجام دهید. بدون شک در چند ماه گذشته برای شما پیش آمده است که تعدادی از کارهایی را که می خواستید انجام دهید را انجام نداده باشید و همچنان زندگی عادی شما جریان داشته باشد و معمولا به همه کارها نمی رسید. این عدم دستیابی به همه کارهای مدنظر به معنای شکست نیست پس لطفا کمی به خود استراحت دهید.

  1. ذهنیت خود را به سمت سرد بالش تغییر دهید

برعکس آنچه در حال حاضر انجام می دهید، به جای تمرکز بر کارهایی که انجام نداده اید یا نمی توانید انجام دهید، می توانید برای آینده برنامه ریزی کنید. این امر می تواند به معنای تجدید تجربیات شما به عنوان یک چالش برای غلبه یا تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در مقابل تهیه یک لیست بزرگ کاری باشد. هر کاری که برای شما مفید است انجام دهید.

  1. به احساسات خود احترام بگذارید

آیا شما احساسات خود را تقسیم بندی می کنید یا تمام موضوعات هرچند کوچک شما را اندوهگین می کنند؟ آیا غمگین، عصبانی، ناامید یا مضطرب هستید؟ مهربانی با خود به شما حکم می کند که به خودتان اجازه دهید احساسات خود را بشناسید و آنها را مدیریت کنید. غم و اندوه چه در نتیجه مسائل بزرگ و چه کوچک، نسبی است و شما می توانید با مدیریت آنها به خود استراحت دهید.

  1. وقتی احساس درماندگی می کنید، به شخص دیگری کمک کنید

رفتار اجتماعی باعث ایجاد ارتباط و معنا می شود که با توجه به شرایط کنونی، می تواند بسیار مفید باشد. بنابراین اگر امکان آن را دارید، سعی کنید پشتیبانی خود را به صورت خارجی و به یک نفر دیگر ارائه دهید. این امر به معنای خارج شدن از فضای شخصی و تمرکز بر شخص دیگری است. کمک به دیگران به ما این امکان را می دهد که واقعا احساس خوبی داشته باشیم.

بیشتر مطالعه کنید:

پس انداز و کاهش استرس به سبک زندگی مینیمالیستی

چگونه با اضطراب و نگرانی ناشی از اخبار بد مبارزه کنیم؟

هر روز با کودکتان آواز بخوانید!

  1. تا جایی که می توانید لحظاتی را برای مراقبت از خود پیدا کنید

صرف نظر از این که روزانه چه میزان زمان دارید، حال خوب خود را در اولویت قرار دهید. مراقبت از خود به دور از خودخواهی، یکی از مهربانانه‌ترین کارهایی است که می توانید برای حفظ انرژی خود انجام دهید.